SV 650 .......vs....... ZZR 600

GILBERT

Apotekarn
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
EX:XT 600-00, ZX6R-98, ZX9R-00, Nuvarande Ducce 750 Sport. Sexy Edition.
Sålde nyligen min XT som var min första båge och skall nu gå över till något nytt.

Har fått tag i två stycken som jag har att välja på.

Suzuki SV 650S-----2004
Kawasaki ZZR 600-----2004

Jag har så himla svårt att välja så jag nästan spyr.
Har varit runt bland ett par handlare och snackat lite men dom flesta har inte bekantat sig med de båda hojarna tillsammans.

Jag kommer köra i Göteborg kanske pendla lite men framförallt ha något fint som gärna går lite även om jag inte är Mr Självmordskandidat, i vilket fall så går dom mer än XT:n........

Hjälp detta arma barn i denna svåra tid!!!!!!!

Tacksam för svar!

mvh

Lätt som en plätt.
Kör båda,och köp den du gillar bäst.

Har en ZZR 600 från -94. Men den ska inte skilja sig något nämnvärt mot en -04 vad jag har förstått.

Skön körställning och alldeles lagom med mos i maskinen. Jag har haft min sen förra våren då jag tog kortet, och nu börjar jag önska mer av chassie och bromsar. Motorn räcker fortfarande till, bra klipp efter 9000rpm, men även bra ork från 4000rpm. Skön växellåda har den också.

Sen hur den ställer sig mot en SV? Ja, det är nog enklast at prova sig fram. ZZR:en vinner nog på kraft. Sen när det gäller väghållning, bromsar och låda så tror då inte jag att det skiljer så jätte mkt. Men jag har ju inte jämfört de båda!

Har en SV av äldre modell -00 det är en bra allround hoj men man kan önska lite mer av motorn och chassit. Sen så är framgaffeln för mjuk. De vi kan säga är den största skillnaden är väl försäkringsmässigt. Är du över 30 kan du försäkra SV via bilsport-mc till en väldigt bra premie betalar själv 354:-/mån hel/hel medan ZZR var betydligt dyrare.

SV'n alla gånger om du kör i stan mkt o tourar en del.

Har en SV av äldre modell -00 det är en bra allround hoj men man kan önska lite mer av motorn och chassit. Sen så är framgaffeln för mjuk. De vi kan säga är den största skillnaden är väl försäkringsmässigt. Är du över 30 kan du försäkra SV via bilsport-mc till en väldigt bra premie betalar själv 354:-/mån hel/hel medan ZZR var betydligt dyrare.

Släng in lite tjockare olja och köp bättre fjädrar? Dynojet + nytt helsystem så har du en del av vad du saknar ;) Polare som gjort just detta. Vart en helt ny båge med 10 kusar till på slangen.

Last edited:
Är inte zzr en gammal konstruktion? Köp SV så får du en twin och förhoppningsvis moderna köregenskaper.

Är inte zzr en gammal konstruktion? Köp SV så får du en twin och förhoppningsvis moderna köregenskaper.

ZZR:en kom till mellan krigen typ :tungan

Eller nästan, den dök upp -90 och fick en behövlig uppdatering -93.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back