Svårt att bötfälla bullriga motorcyklar

hmm.. där jag bor så har vi mer problem med mopeder/cross som kör 70+km/h på cykelvägarna utanför bostaden och som plockat bort ljuddämparna..

en moppe/cross utan ljuddämpare som mitt i natten kör förbi ditt fönster är inte heller så kul.. :huvet

Moppefucko med högljudd hoj är lika illa som sporthojsfucko som sätter dit något slipon bara för att det ska låta mer (och sedan antagligen använder undanflykten "trim" trots att effekten knappast ökat). Och när dom sedan undrar varför motorcyklister inte är omtyckta... :huvet

Moppefucko med högljudd hoj är lika illa som sporthojsfucko som sätter dit något slipon bara för att det ska låta mer (och sedan antagligen använder undanflykten "trim" trots att effekten knappast ökat). Och när dom sedan undrar varför motorcyklister inte är omtyckta... :huvet

Gå och lägg dig och sov nån timme till så ska du se att det känns bättre sen.. :tummenupp

Finns en ny grupp som utmärker sig rätt bra... Fyrhjulingar. Bor vid en rätt trafikerad gata i Sthlm och tyvärr har de fått för sig att höja upp övergångsställena utanför med lite kullersten + asfalt och det finns ett gäng som åker fram och tillbaka och hoppar i guppen. Jag själv störs väl inte nämnvärt men svågern som bor under oss har funderat både en och två gånger ifall han ska börja kasta ägg på dem.

De som hörs mest är just fyrhjulingar + glidarhojjar.

klart som f-n det är svårt, finns det någonstans på sveavägen som de kan mäta överhuvudtaget ? (på riktigt, enl regelverket osv)..

Ja, högljudda hojar är sk-t. Jag satte på mina slip-on, hojen blev beviserligen både lättare och starkare men nu låter den mer. Så fort jag stannar kommer ungar och cheyer och vill åka. Nu måste jag stänga motorn och rulla sista biten fram till stopp för att få vara ifred.

Bodde på Frejgatan några portar upp från Sveavägen förr. Hojljud under acceleration var ju bara trevligt sporthoj som glidare. Frikoppla och varva bara för att göra ljud känns fånigt.
Hade en granne i föreningen som satte upp lappar i trappuppgångarna om att vi måste göra något åt alla motorcyklar som stör. Dessutom ville hon att fler skulle skaffa feta katter som kunde jaga råttorna... undrar om hon verkligen sett råttorna i innerstan :huvet???

Nu för tiden kan jag sitta i trädgården och njuta av ljudet från hojar som drar iväg mot Bulten :tummenupp. Däremot är alla förbannade moppar med sitt entoniga surrande mest irriterande :mad: . Förbjud variator!!

Ända ljud jag stör mig på är fyrhjulingarnas växellåda, hörs tvärsöver stan :D

Och sen alla moppefukkos som kör vespa och låstas växla. "på av på av på av med gasen".

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph