Svårstartad YZF 250 -06a - Jag blir GALEN

Philipmp

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2013
Hoj
Yamaha YZF 250 -06
Hej, hämtat en cross av min kusin i lördags, den hade stått i 1 år och var riktigt svårstartad.
Gick att springa igång den efter ett tag, men den gick inte bra alls när den var kall.

Sen tog jag hem den och kunde springa igång, sen så prova jag byta, olja, filter, bränsle och tändstift. Den är ännu svårstartad, vad kan vara felet? När den är varm så går den riktigt bra i motorn, dock är tomgången lite hög.
Sen om kickar ett tag för att få igång den så börjar det droppa soppa från förgasaren. Får kicka väldigt länge om den ska igång på kicken.

Vill ha tips på vad som felet är!

/ Philipmp

Bytt luftfilter, tänkte rengöra förgasaren och bensinkranensfilter imorgon, finns det något mer det kan vara?

har inget tips, men har själv samma modell och år, och jag har en förjävla träningsvärk i högerbenet efter allt kickandes i helgen... ser fram emot alla tips du får.
(relativt ny för mig och har inte börjat felsöka själv)

lätt som en plätt kall men så fort man kört ett tag nästintill omöjlig)

Kan det vara något problem 06orna har? Isf säljer jag skiten snabbt som bara fan.

har inget tips, men har själv samma modell och år, och jag har en förjävla träningsvärk i högerbenet efter allt kickandes i helgen... ser fram emot alla tips du får.
(relativt ny för mig och har inte börjat felsöka själv)

lätt som en plätt kall men så fort man kört ett tag nästintill omöjlig)

kolla ventilspel.. vad gäller TS problem så är ju det lite annorlunda iom att den går dåligt kall, bra varm men är svårstartad både kall och varm.

dock skadar det inte att kolla spelet på TS hoj heller!

Last edited:
mycket möjligt på mitt problem, tror det lät (lite) så också när den kokade, tack för tips!

Hade problem med min ett tag och det var just ventilspelet som var åt skogen. Kan ändra sig väldigt snabbt. Och har den kanske inte varit skött ordentligt så har man nog skitit i att kolla ventilerna för det är lite bökigt.

Sen kan du kolla så kammarna står rätt innan du börjar, polarens ktm hade hoppat eller blivit felmonterat när han köpte den och den var omöjlig att starta nästintill men gick hur bra som helst varm.

Back