Svårstartad yz 250

yz 250

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
YZ 250
Hej !!

Jag har nyrenoverat min Yz250 -92 och vid dem första kickarna så small den i gång men sen vart den mer och mer svårstatad och nu är det nätt och gämt att man orka kicka igång den och så ska det inte vara ... Har kollat allt ( tror jag :) men kan inte tänka mig var det kan vara för fel ? bytt stift ett antal ggr . Hur ska täningen stå ? ibland så kan den baktända är det nån som har varit men om detta kankse har nå tips

Hare

yz 250 skrev:
2592519 Hej !!

Jag har nyrenoverat min Yz250 -92 och vid dem första kickarna så small den i gång men sen vart den mer och mer svårstatad och nu är det nätt och gämt att man orka kicka igång den och så ska det inte vara ... Har kollat allt ( tror jag :) men kan inte tänka mig var det kan vara för fel ? bytt stift ett antal ggr . Hur ska täningen stå ? ibland så kan den baktända är det nån som har varit men om detta kankse har nå tips

Hare
Vad menar du med "man orka kicka igång den ". Går motorn trögt att ta runt på kicken? Eller menar du bara att du får kicka länge pga att den inte tänder?

/J

yz 250 skrev:
2592519 Hej !!

Hare

Minns inte om tändplattan GÅR att vrida, men OM den gör det ligger ju ett timing av tändningen-fel nära att misstänka om den baktänder.

Annars vill jag precis som Jörgen, veta om den går TYNGRE att kicka nu än förr?

Min vart likadan, fast pga dåligt komp, nu har den inget komp alls och går numera att kicka med pekfingret.

Antagligen hål i kolven. :brinnerup

Nu till frågan, har du komp?

...hade samma problem med en 89:a för länge sedan. Min polare som pillade med den sa att det var bara en packbox till veven som krupit ut & orsakat kompbortfall.

Hej !! man orka inté kicka å kicka å kicka när den inte ens tänder . det går inte trögt och kicka ... visst tändplattan går att vrida som på en moppe :)
men det finns en inställning på plattan ( vet ej om det går att ändra på ) det är en liten modul som säger vart / när kolven är på topp så ska den tända .. jag får gnista / bränsle ( kankse gör den för sur ? ) har bytt mellan B8es / B8eg men den tänder bäst på B8es ( när den startar ) kan inte tänka mig att det är nå Packbox p.g.a att jag har Helrenovera den med alla lager + packboxar .

Tacksam för förslag

komp har jag :)

Last edited:
Skit i förgasaren? det var felet på min i alla fall. Bara förslag..

Är förgasaren grundinställd, är tändningen grundinställd? Har du monterat alla packboxar åt rätt håll? Har du bra kompression? Står Avgasporten(YPVS:en) rätt.?

Har tagit i sär Förgasaren och blåst igenom den .....Gixxerjensa täningen ställde jag på kl09.00 men svgasporten har jag ingen aning om . hur ska den stå ?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra