Svårstartad Honda 450

Kx man

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CRF 450
Hej. Har skaffat mig en honda 450. Men eftersom ja alltid åkt 2-takt förrut har ja enorma problem med att starta hojen. Det går bra när den är kall, men så fort den blivit varm är det helt omöjligt.


Nån som har lite tipps på hur f¤n man gör?
 
testa att torrkicka med dekompen inne typ 5-10ggr, sen letar du kompläge o försöker starta
 
blom skrev:
2323868 dom behöver väl aldrig justeras på en honda med dubbla överliggande

:3freak :va :corn

Snowman89 skrev:
2323951 testa att torrkicka med dekompen inne typ 5-10ggr, sen letar du kompläge o försöker starta

Auto-dekomp på en sådan cykel

Kolla ventilspelet kolla så det sitter rätt stift i ...där hade jag iaf börjat. En sådan cykel ska inte nått svår kickad, bara o kicka så ska den starta direkt annars e de fel

//MANGAN
 
Last edited:
MANGAN skrev:
2324034 :3freak :va :corn



Auto-dekomp på en sådan cykel

Kolla ventilspelet kolla så det sitter rätt stift i ...där hade jag iaf börjat. En sådan cykel ska inte nått svår kickad, bara o kicka så ska den starta direkt annars e de fel

//MANGAN
aj då, är vanliga dekompen helt bortplockad?
 
Hojen är så gammal att det är decomphandtag. Ventilerna är helt nya, nyjusterade. Tändstifft fräscht o bestyckning ska vara rätt enligt en kunnig expert.
Har ändrat spelet på gashandtaget nu, o idag gick hojen på max 4 kick :S
 
Kx man skrev:
2324647 Hojen är så gammal att det är decomphandtag. Ventilerna är helt nya, nyjusterade. Tändstifft fräscht o bestyckning ska vara rätt enligt en kunnig expert.
Har ändrat spelet på gashandtaget nu, o idag gick hojen på max 4 kick :S

Nej, det finns bara autodecomp på CRF 450. Handtaget på styret är varmstarten. Den måste jag alltid hålla in så här års så fort motorn är varmare än omgivningstemperaturen. Där är säkert ditt problem

Vad har spelet i gashandtaget med start att göra? Låg gasen på eller vad?
 
Hoppar in och lånar tråden lite, har samma problem med min ktm 525a. Startar på första eller andra kicken när den är kall men när den är varm är den väldigt tjurig.Har ingen erfarenhet av varm starten men tycker inte att det blir något bättre när man använder den. Ska tillägga att ventilerna är ny ställda, nytt stift, rengjort luft filter osv. Har fått tips om att byta lågfartsmunstycket ev justera blandskruven, vad tror ni med lite erfarenhet?
 
Honung skrev:
2327816 Hoppar in och lånar tråden lite, har samma problem med min ktm 525a. Startar på första eller andra kicken när den är kall men när den är varm är den väldigt tjurig.Har ingen erfarenhet av varm starten men tycker inte att det blir något bättre när man använder den. Ska tillägga att ventilerna är ny ställda, nytt stift, rengjort luft filter osv. Har fått tips om att byta lågfartsmunstycket ev justera blandskruven, vad tror ni med lite erfarenhet?


Fel märke!
Köp min CRF450 -04 istället. Startar alltid på 1-3 kicken. sommar som vinter.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top