Teddy
"...I been here for years"
Igår ville hojen som vanligt inte starta. Motorn går runt men den tänder inte. Det tog många vändor innan den till slut började tända men då gick igång direkt. Detta är mycket påfrestande för nerver och kropp. Jag är helt slut i huvudet och kroppen innan jag ens fått på mig skinnstället. När den sedan väl startat en gång är det aldrig några problem att starta den igen, då tar man bara ett rejät kliv i promenadtakt och släpper ut kopplingen. Busenkelt. Någon som har en idé om vad som är orsaken till detta.
Sedan är det läckaget mellan avgaspipa och muff, stos, avgasrörsfäste, kalla det vad ni vill. Jag har börjat tröttna på att försöka täta med högtempsilicon, dels är det ett kladdigt och skitigt jobb, dels är det stört omöjligt att få det helt tätt efter som man inte kommer åt överallt. Finns det något alternativ?
Sedan är det läckaget mellan avgaspipa och muff, stos, avgasrörsfäste, kalla det vad ni vill. Jag har börjat tröttna på att försöka täta med högtempsilicon, dels är det ett kladdigt och skitigt jobb, dels är det stört omöjligt att få det helt tätt efter som man inte kommer åt överallt. Finns det något alternativ?
Känns lite EPA..