Suzuki TS 125 R?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ok, då var det dags igen, en jag känner har skaffat en TS 125 R -90 som är strypt till 15hk.

Hittar mest lite luddiga grejor om strypningarna, dels tycks det vara CDI boxen och även avgasportstyrningen.

Är de fler av dem? brickor och sånt elände tex.

Hur åtgärdar man de elektriska grejorna på den, vi hittade nån info där en sladd utvändigt skulle klippas på CDIn men inget om hur avgasporten skulle ordnas.

I värsta fall får man väl tvinga den att stå helt öppen jämt bara, men om det går att lösa på annat sätt så är det ju roligare för ägaren.

Hur är det med ostrypen effekt i dessa vi hitar nämligen 22hk, kan det verkligen stämma att det är så låg effekt i dem?(gissar iofs att det är så då rödstrecket är vid 9500 varv och det är ganska lågt)

Modellen tycks vara ganska ovanlig här och det kan jag förstå om man lanserar 22hk när de övriga har 25hk eller mer, alla vet ju vad 16 åringar kollar efter först.
 
Last edited:
snackar du om en sån här ögla eller?
langfang_kokusan.jpg




Avgasports strypning kan väl vara allt ifrån att throtteln inte åker ända upp, till något med vajrarna eller elen? :va

Du kan ju skruva loss och kolla på den hur lång upp den går och hur långt upp den går i själva cylindern

Quotar om en kille och hans ts
"Första året så gick den som en klocka och sen när jag fick reda på att strypningen
bara var en jordkabel på cdi-boxen så gick den ändå bättre."
 
Last edited:
Jo det där är nog det jag snackar om(CDI innebär boxen som styr tändningen), man kapar alltså bara av jumpern där eller?
Killen är inte medlem här så jag frågar åt honom, jag har aldrig sett CDI boxen eler hojen ens får jag erkänna, dock ger sökningar att en kabel ska klippas av.

Sngående avgasporten så får man självklart kolla det, hojen behöver en översyn då den stått länge utan att köras.

Ägaren hade absolut noll koll på allting och jag har aldrig brytt mig om modellen personligen.

CDI strypningen ska visst emst bestå av att hojen orkar dåligt så det bör finnas fler strypningar i den, tex. i avgassytem eller insug, eller om de helt enkelt då ställt porten nere bara och tyckt detta dugit som strypning.

Den är alltså reggad som 11kw så det bör ju vara nån slags från säljare strypning som är på, då det ju inte blir så exakt annars om man ska bromsa hojen, min CRM tex. har 8kw.
 
Last edited:
Den är alltså reggad som 11kw så det bör ju vara nån slags från säljare strypning som är på, då det ju inte blir så exakt annars om man ska bromsa hojen, min CRM tex. har 8kw.

det kan vara från något annat land också, min står som 9kw och det är Englands, men där är det ganska meningslöst att skaffa lätt om man ska köra strypt, för i England får man köra på original-effekt och fart på moppe.
 
Jo iofs, men CRMen som jag har är svensk och det är helt enkelt någon som fulstrypt den nångång under dess levnad, och då har de fått papper på att den gav 8kw.

Det kvittade antagligen helt då de slet bort den där avgaspluggen så fort de var hemma från besiktningen igen.

En 8kw CRM med origianldrening är nog mer än de flesta orkar leva med.

Jag hittar fase inget vetigt om TS 125 R mer än att det tycks vara den första RG motorn de använt, den ger inte mer effekt på paperet än föregångaren TS 125X utan avgasport och som kom 1984, det är ju knasigt, särskilt som att den är tyngre.
Ändå uppges 27mm förgasare, den gamla hade en 24mm vill jag minnas.

På nån jänkarsda uppger sde att man ska klippa en svart/vit kabel vid CDI boxen, men alltså det vet man ju inte om det gäller här alls.

Så man kan undra hur de är strypta, det ser inte bättre ut än att man får söka på de vanliga ställena helt enkelt.

Det kan ju även vara så att avgasporten är låst nere på nåt sätt.

Det är iaf en jäkla svår hoj att hitta nån info om som käns pålitlig.

Den såldes ju mycket kort tid på alla marknader så vitt jag kan förstå och delar till den kostar väldigt mycket, mer eller mindre alla som har haft en verkar ha haft det vanliga avgasventilproblemet när de helt enkelt faller in i cylindern, man kan undra vad Suzuki tänkte på med den här porten som även används på deras andra 2taktare från perioden.

Jag läste vidare att den var ganska dyr och att detta då gjorde att folk valde DT 125an i stället som uppger mer effekt och är mer eller mindre skottsäker.

Några hästar mer betydde en del på den tiden, även om det slutligen avgjordes på gatorna så kollade ju alla effter effektupgiften.

All info är intressant iaf om någon vet nåt om modellen då så lite går att söka fram.
 
Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top