Suzuki Tl1000s som går illa???

tomas-67

Tomas-67
Gick med
6 Aug 2004
Hoj
Suzuki TL1000s-00
Fick min Kawa ZXR-9:a stulen förra året,så jag köpte en Suzuki TL1000s- årsm:2000 som hade endast gått 570mil. nu har jag väl kört ca 800mil, och hojen går skitdåligt om man ligger runt 2-3000 v/min,den hackar,finns inget drag,,nästan som om den bara gick på en cylinder?men varvar man ur den och låter den gå på höga varv funkar det bättre,men går man in i en cirkulationsplats och växlar ner till 2:an och svänger runt,går den väldigt ojämnt,nästan farligt,kan axa iväg, inte nog med att jag hade svårt att acceptera denna hoj efter ZX-r:en och nu går den så här, efter bara 800mil!!!!! kan ju omöjligt vara skit i insprutningssystemet redan efter 800mil.
Hojen är helt orginal,har misstankar på tändstiften.vem vet ,inte jag i alla fall.Har ingen stor erfarenhet av V-Twin, är ingen inbiten hojskruvare heller.Så jag är hemskt tacksam om någon har nån ide`.MVH Tomas

de e no bara nå skitfel som du snart hittar med hjälp av andra..
men jag kan bara tilläga att jag haft en o dom e skön som faen när dom gå som dom ska :yoparty

tomas-67 skrev:
Fick min Kawa ZXR-9:a stulen förra året,så jag köpte en Suzuki TL1000s- årsm:2000 som hade endast gått 570mil. nu har jag väl kört ca 800mil, och hojen går skitdåligt om man ligger runt 2-3000 v/min,den hackar,finns inget drag,,nästan som om den bara gick på en cylinder?men varvar man ur den och låter den gå på höga varv funkar det bättre,men går man in i en cirkulationsplats och växlar ner till 2:an och svänger runt,går den väldigt ojämnt,nästan farligt,kan axa iväg, inte nog med att jag hade svårt att acceptera denna hoj efter ZX-r:en och nu går den så här, efter bara 800mil!!!!! kan ju omöjligt vara skit i insprutningssystemet redan efter 800mil.
Hojen är helt orginal,har misstankar på tändstiften.vem vet ,inte jag i alla fall.Har ingen stor erfarenhet av V-Twin, är ingen inbiten hojskruvare heller.Så jag är hemskt tacksam om någon har nån ide`.MVH Tomas
Hejsan!! Rengör luftfiltret, oljan trycker upp om du har fylt på oljan till max å kör lite på bakhjulet.Det är ett skänt fel på de hojarna!!

XJR_Jönsson skrev:
Hejsan!! Rengör luftfiltret, oljan trycker upp om du har fylt på oljan till max å kör lite på bakhjulet.Det är ett skänt fel på de hojarna!!

tack för tipset,ska ta av tanken imorgon och kolla tändstiften, fixar luftfiltret på samma gång. Ps en TL1000 kommer inte upp på bakhjulet, mer drag i en Zundapp KS125.ha,ha. skulle ha lyssnat på polaren som sa att jag inte skulle köpa en trött V-twin..men,men

tomas-67 skrev:
tack för tipset,ska ta av tanken imorgon och kolla tändstiften, fixar luftfiltret på samma gång. Ps en TL1000 kommer inte upp på bakhjulet, mer drag i en Zundapp KS125.ha,ha. skulle ha lyssnat på polaren som sa att jag inte skulle köpa en trött V-twin..men,men
En kompis till mig har en an kör hur långt som helst på bakhjulet inga problem, Dreva ner den en kugg fram så ska du få se på fan eller köp ett 180 däck nästa gång du bytter däck

tomas-67 skrev:

Har felet nyss upstått med samband med mek? Har luftslangar i luftburken, kastas om?? så går hojen dåligt, men kan gå rent på höga varv(hade strul som tusan med min, iofs radfyra, var bara 2 luftslangar som behövde skiftas plats) Trodde det inte skulle vara så simpelt fel på min hoj(orsakat av mig själv...)men när allt annat var uteslutet, så var det bara bränsle/luft tillförsel (el brist av)som kunde strula.

Last edited:
XJR_Jönsson skrev:
En kompis till mig har en an kör hur långt som helst på bakhjulet inga problem, Dreva ner den en kugg fram så ska du få se på fan eller köp ett 180 däck nästa gång du bytter däck
du får nog inte mer drag i den av ett 180 däck

tomas-67 skrev:

tja en normal tl med godis går de bra o wiila + att din gammla zx9 inte skulle gå no bättre :7peta

tomas-67 skrev:

Jag hade en 98:a, den var hemsk att köra "snällt" med. Satte på helsystem, K&N och framför allt Power Commander - den gjorde susen. Då gick den jämnt och fint på låga varv också, inte riktigt lika lent som en rad 4:a , men nästan. Har hört att det beror på buller och avgaskrav ????
Kan rekomendera en PC oavsett du har slipon el. helsystem eller kör orginal.

tomas-67 skrev:

dagens roligaste
:rofl

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back