Suzuki släpper ny Adventurehoj!

Fast jag är inte ett dugg impad...

Jag väntar på Honda 2015! Jag tjöper den DiReCKt!!! DEN!!!:yoparty

Håller inte med. Tycker den ser helt ok. Verkar vara ett hopkok, utseendemässigt, av Ducati, BMW och Triumph det har blivit riktigt bra. Sedan får vi se vad testerna säger, det kan ju vara något helt annat.
Hade tidigare en 1000 dl -05 och den var inte bäst på något men bra på mycket!

Lite av ett mellanspel tycker jag.
Visst bättre än gamla V-Strom 1000 och med lite nya funktioner som TractionControl, osv.
Men det har väl pratats om ca. 100 hästar även om man gett motorn lite mera kubik. Den nya skall ju ha 1037 cc.
Tror dock inte att de kallar den DL1100, utan bara V-Strom 1000.

Däremot så är ju rekommenderat utpris £9,999 i England, så vem vet. Den kanske till och med blir billig här hemma.

Enda sättet att vara konkurrenskraftig är isåfall priset - inte banbrytande på något sätt.

Märkesfanatiker som är ute efter en praktisk offroad/äventyrshoj köper nog en - annat folk köper hellre BMW:en, KTM:en eller Multistradan. Priset är nog det som avgör lite hur väl den kommer sälja till övriga skaran.

Tråkig och intetsägande, gjutna fälgar, ful front.... Antar att priset blir avgörande som sagts tidigare

Tråkig och intetsägande, gjutna fälgar, ful front.... Antar att priset blir avgörande som sagts tidigare

Ja någon prisvinnare är det nog inte. Även om jag personligen tycker fronten ändå är bättre än BMW´s skelögda monsterlampor.
Är nog inte tänkt som någon offroadhoj och inte menat att ligga i framkant utan snarare vara det billigare alternativet för dom som vill åka på äventyr, men aldrig kommer göra det. Som jag :P

Inte så pjoskig. Betydligt snyggare än den gamla. Mjukäventyrare som säkert får nytt hem hos de som är ute efter slika cyklar (såna som håller sig borta från grusvägar :hihi)

Tycker det är förvånansvärt många som missar poängen med äventyrshojar. Personligen vill jag se fler nätta, lätta små leksaker i stil med 690 Enduro. Det är en äventyrhoj värd namnet. Är marknaden så liten? Varför duckar Japanerna för den marknaden? Vad tror ni?

Tycker det är förvånansvärt många som missar poängen med äventyrshojar. Personligen vill jag se fler nätta, lätta små leksaker i stil med 690 Enduro. Det är en äventyrhoj värd namnet. Är marknaden så liten? Varför duckar Japanerna för den marknaden? Vad tror ni?

Jag tror äventyr defineras som "att ta sig långt bort på ett bekvämt vis och att inte låta lite sämre underlag hindra sig"
Därav dessa stora hojar.

Fast jag är inte ett dugg impad...

Jag väntar på Honda 2015! Jag tjöper den DiReCKt!!! DEN!!!:yoparty
Om det kommer en ny Africa Twin kommer den följa samma linje som Hondas andra modeller de senaste 5 åren: tung och anpassad för ett liv på asfaltsvägar. Suzukin är i alla fall lätt!

Jag tror äventyret ligger oländigare och längre bort än Rosenhill :arsele

Fast det borde finnas en stor grupp att hämta där, ryktas ju att KTM skall släppa en i 800 klassen, säkert tänkt att konkurrera med BMW och Triumphs 800-äventyrare...

Om det kommer en ny Africa Twin kommer den följa samma linje som Hondas andra modeller de senaste 5 åren: tung och anpassad för ett liv på asfaltsvägar. Suzukin är i alla fall lätt!

Jag är inte helt säker på det, Honda verkar ha sonderat mycket bland hojfolket ute i världen och behöver rätta till fiaskot med Crosstourern.

Jag tror äventyret ligger oländigare och längre bort än Rosenhill :arsele

Fast det borde finnas en stor grupp att hämta där, ryktas ju att KTM skall släppa en i 800 klassen, säkert tänkt att konkurrera med BMW och Triumphs 800-äventyrare...

Har inget emot lite mer räckvidd. Det jag tycker är tråkigt med många av Äventyrshojarna med bl.a. BMW G1200 i spetsen är att dom väger typ en vuxen karl för mycket. Banta bort 80-100 kg så tycker jag det börjar bli intressant. Förstår absolut vitsen med dessa stora äventyrhojar, menar bara att det torde finnas fler som vill ut i skogen utan extra kilon. Uppenbarligen är jag ganska ensam i mina drömmar då marknaden säger annat...

Folk...

Rumpvärme och höga rutor :)
150-350 mil weekend på 690 är inga problem.
Är ryva känslig köp en airhawk hehe

Braap

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken