suzuki motor gsxr 750 gsxr1100

Bladåker

Bladåker
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
R1 -03
:confused: Hej på er har en liten fråga!!! de va nån som sa till mig för ett tag sen att gsxr 750 och gsxr 1100 under några år hade samma block och topp de va bara cylindrarna som skilde dom åt?? Om de stämmer vilka års modeler handlar de om?? Tack på för hand Mvh Bladåker:confused:

Bladåker skrev:
2406871 :confused: Hej på er har en liten fråga!!! de va nån som sa till mig för ett tag sen att gsxr 750 och gsxr 1100 under några år hade samma block och topp de va bara cylindrarna som skilde dom åt?? Om de stämmer vilka års modeler handlar de om?? Tack på för hand Mvh Bladåker:confused:

Det låter inte troligt. Tex så är ju 1100:an är 5 växlad och 750:an 6 växlad. Man kan ju leta i gamla fakta och se om slaget är detsamma, men det tvivlar jag på.
Däremot passar mycket delar på "fel" motor.....

J.J skrev:
2406916 Det låter inte troligt. Tex så är ju 1100:an är 5 växlad och 750:an 6 växlad. Man kan ju leta i gamla fakta och se om slaget är detsamma, men det tvivlar jag på.
Däremot passar mycket delar på "fel" motor.....

Men så är det iaf,,oavsett vad du tror,,
Du kan kasta i en 6-växlat låda i ett 1100-block,,de har samma totala bredd men självklart klenare kugghjul på 750;an.
Ja, man får ju byta väljartrumma om man skall ha 6 växlar i en 1100.,,,
Inte för att jag fatter varför,,Dåligt med vrid,,öhh, eller? ;-)
GSX 600F/750F/750R-88-89/110086-88 har t,ex SAMMA cylinderfotspackning,,,så nog är de lika.
750-toppen däremot har kanalerna högre än 1100-toppen,,så de är INTE samma,,ser likadana ut dock,,men,,
Slaget är inte samma,,från 44,7 mm på 750, och 58 mm på 1100,,men det har inget med blocket att göra,,det hänger mer på vilken vevaxel man lägger i blocket,,,
Hälsar Frostie.

turbobiker44 skrev:
2443916Slaget är inte samma,,från 44,7 mm på 750, och 58 mm på 1100 Hälsar Frostie.

Jo tack, det märker jag varje gång jag skall av med ventilkåpan, det är ett hel..te, ganska trångt mellan ram topp/ventilkåpa...:mad:

På min SPS har jag en 1127-motor med (7 mm högre insug) 750 topp, insugsplenumet fick slaktas rätt rejält innan det passade i -86 1052 ramen.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back