Suzuki Katana 2019 - tråden

"Katanan" blir en blek kopia av en legend :huvet
Vem vill ha en sådan ?

Håller med den får inte något begär från mig.
Såg att första pris på motorads tävling var att få låna en katana en sommar. Tror att jag skulle tacka nej till första priset om jag vann

en gsxs 1000 med katana inspiration. gsxs 1000 är en jävligt bra hoj men utseendet på katanan är ju totalt misslyckat. får kolla på den på mässan så kanske man ändrar uppfattning.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Utifrån bilderna så har dom tagit namnet på en ikon och lagt in lite drag/färgscheman från den för att sen helt strunta i resten. Känns som man bara vill sälja extra på namnet utan att föra vidare "generna" från originalet.

Inte ens lite intresserad av den nya.

Jag har aldrig varit något fan av designen på ur-katanan, men jag måste erkänna att den nya är riktigt cool, man har lyckats få till mixen bra, verkar dessutom va en fin cykel att köra om man läser testerna.:tummenupp

Suzuki har i alla fall haft det god omdömet att tillhandahålla en hög stänka som alternativ, den förbättrar designen lite grand i mina ögon. Annars föredrar jag nog ur-katanan, trots allt :)
Katana.jpg

Ja, den är ju ganska aggressivt prissatt och lär lätt kunna konkurrera med allt på marknaden. Till och med kina mopeder. För det priset så funderar jag på att köpa 2 st. En i varje färg. :D

Katana.jpg

"Katanan" blir en blek kopia av en legend :huvet
Vem vill ha en sådan ?

Ur-katanan var radikal så det räckte och blev över.

Hans Muth har påverkat så otroligt mycket inom motorcykeldesign, och det som blev Suzuki Katana hade sitt ursprung i ett designexperiment han tidigare gjort med MV Agusta:

Target-Design-MV-Agusta-Left-Side.jpg

Med större budget och mer självförtroende tog hans "Target Design" ut svängarna så mycket att man i efterhand häpnar över att dom vågade, när man ser den färdiga ur-katanan.

Änywej - hojen accepterades och blev en omedelbar ikon, trots / tack vare sitt gränslösa utseende.

Förti år senare vågar dom inget alls.
Man har draaaagit lite i Muths ursprungliga formgivning, och försökt gifta ihop dåtidens avantgardism med nutidens teknologi och hoppats på framtidsutsikter.

Ängslighet säljer Inga motorcyklar. Speciellt inte motorcyklar.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti