suzuki hyabusa tändsystem

neo-MATRIX

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
GÄVLE
Hoj
SUZUKI 1300R
någon som vet var man hittar information om hur tändningen fungerar på suzuki hyabusa 1300 , även tipps på länkar som har trimdelar till dessa maskiner ? denna maskin års:04 även intreserad av beg. delar till hyabusan
 
Vad är det du vill veta om tändningen??



neo-MATRIX skrev:
någon som vet var man hittar information om hur tändningen fungerar på suzuki hyabusa 1300 , även tipps på länkar som har trimdelar till dessa maskiner ? denna maskin års:04 även intreserad av beg. delar till hyabusan
 
i suzukis egen reparations litteratur står det att det är skillnad på tändningen mellan 1-4 & 2-3 cylinder samtidigt på EU MODELLEN , medans USA har samma grundtändläge på alla cylindrarna , går EU modellen över till samma grundtändläge på samtliga cylindrarna efter ett vist varv ELLER ?
 
Jag förstår inte varför det skulle skilja mellan olika modeller på det viset du beskriver och vad fördelen i så fall skulle vara....

neo-MATRIX skrev:
i suzukis egen reparations litteratur står det att det är skillnad på tändningen mellan 1-4 & 2-3 cylinder samtidigt på EU MODELLEN , medans USA har samma grundtändläge på alla cylindrarna , går EU modellen över till samma grundtändläge på samtliga cylindrarna efter ett vist varv ELLER ?
 
det är därför jag vill åt literatur så jag kan läsa mig till hur det fungerar , om det är i programvaran det sitter i eller om det äri något annat ! har fått färg på avgaspipporna som stämmer med angivet tändläge på respektive cylinder , vi får se får nya trattar till helgen , 2-3:ans trattar är så mycket längre än 1-4:ans , kan påverka det med men eftersom det är insprutning så borde det inte göra något !
 
Det skiljer också på trattlängden på GSXR750 00- samma som du nämde,


neo-MATRIX skrev:
det är därför jag vill åt literatur så jag kan läsa mig till hur det fungerar , om det är i programvaran det sitter i eller om det äri något annat ! har fått färg på avgaspipporna som stämmer med angivet tändläge på respektive cylinder , vi får se får nya trattar till helgen , 2-3:ans trattar är så mycket längre än 1-4:ans , kan påverka det med men eftersom det är insprutning så borde det inte göra något !
 
R1000 har 4 graders förskjutning mellan 1/4 och 2/3.
Så Busan har ingen förskjutning?
Med olika längd på trattarna (inget ovanligt) blir inte mappningen knepig då?

Inte allt för många som utför cyl.trim vad jag vet.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top