Suzuki GSX-R 1000 K1 - långmilare?

Jag är inget mekgeni, men min har gått 3070 och den är ok.
Min mek sa att dom här motorerna på K1an är jävligt bra (skottsäker var ordvalet) så kolla motorn och allt runtomkring.
Min bedömning är skicket och inte milen (inom rimliga gränser såklart) när det gäller äldre hojar.
Ta med dig någon som vet vad han ska titta på, det gjorde inte jag och det kostade mig ganska mycket pengar..

Jepp stämmer nog som du säger - man ska inte stirra sig blindt på milen.. den ligger ute rätt billigt, men antar att den blir svårt o sälja sen om jag vill sälja vidare.

Tips på vad man ska kolla, känna, lyssna efter om jag går och tittar på den?

Är det privat eller företag??
Jag vet bara simpla saker som packboxar drivpaket dämpare däck (?) sen kan nog resten av de lite mer rutinerade grabbarna här på forumet bidra med lite mer saker (dyrare att fixa i efterhand) som du bör kolla upp.
Men är den FÖR billig så tycker jag du ska kolla extra noga eller kolla på något annat.
Jag köpte en billig bil också den blev dyr att laga.. Så köp hellre en i normalprisklass som är i bra skick än en billig med en massa dolda fel.
Är det handlare så har du ju en liten garanti, är det privat så har du inget att säga till om sen.
Är det en handlare i fellingsbro så bör du inte köpa om du inte är grym på hojar.
Men att ta med dig någon som kan meka är ett hett tips, det gör jag vid nästa köp oavsett om det är bil eller mc.

min hade gått 5000mil då jag sålde den, det maskinella var hur kanon som helst

sen skulle jag tro att de flesta hojar som är 10 år har de milen i sig men mätaren säger nåt annat, alltför många hojar verkar sluta räkna vid 2400mil

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...