Är det någon som har någon idé om vad det kan vara för problem med min Suzuki GSX 400 FWS.
Problemet jag har är att effekten har avtagit avsevärt. Förut så fanns ju det mesta av effekten tillgängligt från 6000 varv och uppåt. Numera så finns ingen effekt när man kommer över 5000 varv. Om man har i friläge eller kör på 1:an eller 2:an så kan man varva upp till 11500 varv, men på högre växlar så orkar den inte varva mer än till drygt 5000 varv, så tophastigheten på 5:an och 6:an blir ca 110 km/h (den orkar varva lite mer på 5:an).
Är själv ingen hojmekaniket, men funderar på om det skulle kunna vara så att toplocket blivit skevt, eller att nån/några ventiler inte sluter tätt längre eller att topplocksbackningen sett bättre dagar och att den spränger mellan cylindrarna eller nåt sånt. (Det sitter nästan nya tändstift i den, så det borde inte vara nåt problem). Den går inte dåligt på tomgång (förutom när den är kall och det är kallt ute), så den verkar gå på alla cylindrar.
Om någon har någon idé om vad det kan vara för fel, eller om någon sett nåt liknande vore jag tacksam för information.
Dessutom har jag letat ett tag efter en reparationshandbok för 400 fws, men utan lycka, så om någon har en sån tillgänglig skulle jag kunna köpa en kopia eller nåt.
Har funderat på att plocka ut motorn å skurva upp den för att se om man hittar något spännande.
Problemet jag har är att effekten har avtagit avsevärt. Förut så fanns ju det mesta av effekten tillgängligt från 6000 varv och uppåt. Numera så finns ingen effekt när man kommer över 5000 varv. Om man har i friläge eller kör på 1:an eller 2:an så kan man varva upp till 11500 varv, men på högre växlar så orkar den inte varva mer än till drygt 5000 varv, så tophastigheten på 5:an och 6:an blir ca 110 km/h (den orkar varva lite mer på 5:an).
Är själv ingen hojmekaniket, men funderar på om det skulle kunna vara så att toplocket blivit skevt, eller att nån/några ventiler inte sluter tätt längre eller att topplocksbackningen sett bättre dagar och att den spränger mellan cylindrarna eller nåt sånt. (Det sitter nästan nya tändstift i den, så det borde inte vara nåt problem). Den går inte dåligt på tomgång (förutom när den är kall och det är kallt ute), så den verkar gå på alla cylindrar.
Om någon har någon idé om vad det kan vara för fel, eller om någon sett nåt liknande vore jag tacksam för information.
Dessutom har jag letat ett tag efter en reparationshandbok för 400 fws, men utan lycka, så om någon har en sån tillgänglig skulle jag kunna köpa en kopia eller nåt.
Har funderat på att plocka ut motorn å skurva upp den för att se om man hittar något spännande.