Suzuki GSR 600

studd

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2007
Hoj
Kawasaki
Är det någon som har någon kritik eller info om hojen bra och dåligt, tester m.m. vill gärna veta så mycket som möjligt om den då jag planerar ett inköp till våren.

Thx

tja.... köpte min i sommras, jag kan inte nämna en enda dålig grej faktiskt. Förutom ett stöldförsök som gjorde att den fick vara på reparation i 1 vecka! Mkt skön att köra, lätthanterlig. Jag misstänker att det är en ruggit bra förstahojj efter som att den har styrdämpare orginal osv...!! Lycka till med köpet!

Jag köpte min GSR i somras och är hur nöjd som helst. Haft en SV1000s innan och en KTM 625. När jag hade KTM´n längtade jag tillbaka till lite mer komfort och kunna åka lite längre men också även fortare, utan att vibrera sönder :)
Var på en provkörningdag på en MC-butik och fick prova en FZ6 -07 (som jag senare fått veta är strypta till 78hk)
Hur som helst sa jag efter den provkörningen att jag aldrig skulle ha en 600cc radfyra. Den kändes tokslö i det utförandet.

Jag hade den uppfattningen om alla 600cc radfyror tills jag var in till en Sukahandlare som tjatade på mig och en kompis att vi måste prova GSR´n.
Jag provkörde och fan vad jag blev imponerad.
Grymt mellanregister för att vara en 600cc och riktigt bra klipp på de högre varvtalen. Sen att den var otroligt lättkörd och väldigt distinkt gjorde bara habegäret ännu större.
Ska jag vara helt ärlig så tycker jag GSR´n är mycket roligare än SV´n att köra. SV´n kändes mer svampig och orolig när man låg på lite på kurviga vägar.

Att den sedan dessutom bara kostar 5300kr hel/hel för mig var ju kanon.

Sålde KTM´n fort som F och sen blev det en GSR som gått endast 195mil. Som ny. Jag är grymt nöjd med den. Sen får man säga vad man vill om designen. Smaken är som baken. Jag gillar den iaf.

Här har du en länk till lite inspiration dessutom: http://www.gsr600.co.uk/
Mycket godis där.
En till GSR-länk: http://gsr-suzuki.com/top_english.html

Sen har jag hittat slip-on som inte är allt för dyrt heller (5500kr). GPR Ghost heter det. Ghost syftar väl på att det inte syns att ljuddämparen är bytt. Tycker det är cleant så. Se länk: http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=339
Finns ljudfil där också.

P.S Test av GSR i nya Bike som kommer imorgon (nr10/07 16 okt). Testas mot FZ6 och Hornet 600.

Last edited:
Sitter själv och planerar att köpa en GSR 600 till sommaren :)

jag har precis köpt en och ska ha som mellan klassare så den är just nu stryp. men den gick bra som F innan så det blir att ta bort strypningen sen... förövrigt så är det den bästa hoj jag någonsin kört! :D

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing