Suzuki DR800 -90 Kw?

Tippler

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
.:Yamaha VMax - 98:. .:Suzuki DR800 - 90:.
Har precis köpt en DR800 -90 för att ha som övningskörningshoj, såg att man behöver 25Kw eller mer för att få obegränsat MC-kort, när jag köpte den såg jag att den hade 25Kw och 779cm³ vilket var utmärkt. Efter lite mer syuderande så visade det sig att man tydligen måste ha 35Kw eller mer för att få obegränsat MC-Kort när du kör upp :confused:

När jag sedan kollar runt lite på nätet så ser jag att DR800 tydligen skall ha 37Kw, kan det vara som så att min är strypt eller var det som så att -90 bara hade 25Kw? Någon som kan hjälpa en nybörjare på hoj att reda ut detta?

Ska stå i registrerings beviset om den är strypt. Bara granska det noggrant. Troligen strypt . Jag hade en dr650 som original har mer effekt än 25kw så din 800 bör definitivt ha mer ostrypt.

Dr 800 hade 50 hk = 37 Kw original.
Nu vet jag inte om de har ändrat reglerna för övnings/upp-körning igen, men skall inte mc:en väga över 200 kg också??
Gör en DR 800 verkligen det?
Frostie.

Japp, i mitt registreringsbevis så står det 25Kw, dock så känns det inte som den har 25Kw, utan närmare 37Kw, finns det något sätt att kolla detta, alltså om den bara är reggad med 25Kw och sedan strypningen bortplockad.
Vikten är för den delen 220Kg.

Gällande uppkörningsfordon så hittade jag denna infon här
http://www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page.aspx?id=364

Men om du skall köra en motorcykel på 25Kw eller mer så är man tvungen att ha obegränsat körkort, men för att köra upp på körskolan så måste man tydligen ha 35Kw eller mer, Jobbigt då jag köpte den just för att kunna köra upp med :(

Nu vet jag inte om de har ändrat reglerna för övnings/upp-körning igen, men skall inte mc:en väga över 200 kg också??
Frostie.

har för mig att viktgränsen är borttagen...

Frostie.

225kg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...