Nu är goda råd dyra!
Min Suzuki DR 350 vill inte vara med och leka längre.
Problemet är följande: Startar jätte lätt, första eller andra kicken både varm och kall. Men så fort man drar på gasen så bludrar den och dör. Den vill inte varva över 2000 RPM alls. Det går inte att smågasa så att den smyger över 2000 RPM gränsen utan den dör bara. Den gick bra tidigare i dag ju så jag fattar inte, trode det var värmen som gjorde det men det är det nog inte.
Jag har gjort följande: Förgsaren är ren. Måde låg och högfarts munstycke. Jag har pillat los överdel (membranet
) Allt var finnt och det fanns inga hål eller skit där. Inget som hindrade nålen från att åka upp och ned heller.
Förgasarentar tar inte in tjuvluft nån stans. Jag har provat med startgas. Där i mot så provade jag att spraya startgas direkt in i luftburken och då tvärdog hojen
.
Ventilerna kollade jag för bara 30 mil sen och dom var inom marginalen för vad som skulle vara godkänt.
Det enda jag kan tänka mig är att tändstiftet är slitet men nu är hojen för varm för att jag ska kunna gå ut och byta. Men jag kollade stiftet tidigare i dag och den såg inte slitet ut.
Nån som har någon ide jag kan prova med. Jag ska söka ännumera på SOE men tänkte jag kunde fråga er här på SH också
Min Suzuki DR 350 vill inte vara med och leka längre.
Problemet är följande: Startar jätte lätt, första eller andra kicken både varm och kall. Men så fort man drar på gasen så bludrar den och dör. Den vill inte varva över 2000 RPM alls. Det går inte att smågasa så att den smyger över 2000 RPM gränsen utan den dör bara. Den gick bra tidigare i dag ju så jag fattar inte, trode det var värmen som gjorde det men det är det nog inte.
Jag har gjort följande: Förgsaren är ren. Måde låg och högfarts munstycke. Jag har pillat los överdel (membranet

Förgasarentar tar inte in tjuvluft nån stans. Jag har provat med startgas. Där i mot så provade jag att spraya startgas direkt in i luftburken och då tvärdog hojen

Ventilerna kollade jag för bara 30 mil sen och dom var inom marginalen för vad som skulle vara godkänt.
Det enda jag kan tänka mig är att tändstiftet är slitet men nu är hojen för varm för att jag ska kunna gå ut och byta. Men jag kollade stiftet tidigare i dag och den såg inte slitet ut.
Nån som har någon ide jag kan prova med. Jag ska söka ännumera på SOE men tänkte jag kunde fråga er här på SH också
