Suzuki DR 350 bludrar och dör

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Nu är goda råd dyra!
Min Suzuki DR 350 vill inte vara med och leka längre.

Problemet är följande: Startar jätte lätt, första eller andra kicken både varm och kall. Men så fort man drar på gasen så bludrar den och dör. Den vill inte varva över 2000 RPM alls. Det går inte att smågasa så att den smyger över 2000 RPM gränsen utan den dör bara. Den gick bra tidigare i dag ju så jag fattar inte, trode det var värmen som gjorde det men det är det nog inte.

Jag har gjort följande: Förgsaren är ren. Måde låg och högfarts munstycke. Jag har pillat los överdel (membranet :confused: ) Allt var finnt och det fanns inga hål eller skit där. Inget som hindrade nålen från att åka upp och ned heller.
Förgasarentar tar inte in tjuvluft nån stans. Jag har provat med startgas. Där i mot så provade jag att spraya startgas direkt in i luftburken och då tvärdog hojen :3freak .
Ventilerna kollade jag för bara 30 mil sen och dom var inom marginalen för vad som skulle vara godkänt.

Det enda jag kan tänka mig är att tändstiftet är slitet men nu är hojen för varm för att jag ska kunna gå ut och byta. Men jag kollade stiftet tidigare i dag och den såg inte slitet ut.

Nån som har någon ide jag kan prova med. Jag ska söka ännumera på SOE men tänkte jag kunde fråga er här på SH också :)

enduroemil skrev:
2339295 Nu är goda råd dyra!
Min Suzuki DR 350 vill inte vara med och leka längre.

Problemet är följande: Startar jätte lätt, första eller andra kicken både varm och kall. Men så fort man drar på gasen så bludrar den och dör. Den vill inte varva över 2000 RPM alls. Det går inte att smågasa så att den smyger över 2000 RPM gränsen utan den dör bara. Den gick bra tidigare i dag ju så jag fattar inte, trode det var värmen som gjorde det men det är det nog inte.

Jag har gjort följande: Förgsaren är ren. Måde låg och högfarts munstycke. Jag har pillat los överdel (membranet :confused: ) Allt var finnt och det fanns inga hål eller skit där. Inget som hindrade nålen från att åka upp och ned heller.
Förgasarentar tar inte in tjuvluft nån stans. Jag har provat med startgas. Där i mot så provade jag att spraya startgas direkt in i luftburken och då tvärdog hojen :3freak .
Ventilerna kollade jag för bara 30 mil sen och dom var inom marginalen för vad som skulle vara godkänt.

Det enda jag kan tänka mig är att tändstiftet är slitet men nu är hojen för varm för att jag ska kunna gå ut och byta. Men jag kollade stiftet tidigare i dag och den såg inte slitet ut.

Nån som har någon ide jag kan prova med. Jag ska söka ännumera på SOE men tänkte jag kunde fråga er här på SH också :)

inte choken som jävlas? kan bete sig så då. plocka just ner mina gasare på dr,n pga att den bluddra o inte gick o gasa..
va bara chokevajern som de va lite fel på :tummenupp

Jaha senaste kollen. Tog 5 min att byta tändstift samt att dränka tändhatten med ELOX. Sen funka den hur finnt som helst. :)

Jag rev förgasaren helt i onödan. 1.5 timmar åt fanders :huvet men nu vet jag hur en vakumförgasare funkar:tummenupp

Ska ut en vända i kväll och se om hojen vill vara med. Kommer en bekräftelse sen.

:huvet :4skrika :kulspruta
Jag åkte 3 km sen kom felet tillbaka! :mad:

Har klippt av en bit av tändkabeln och och sätt fast tändhaten lite bättre. Får se hur det blev. Ska starta upp hojen i morron, nu orkar jag inte.

Mer tipps motages gärna!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...