Suzuki B-king

Thomaskalmar

Ledande tekniker
Gick med
2 Jul 2011
Hoj
2009 Suzuki B-King
Hej, jag har en B-king 09.
Jag är sugen på att skaffa power commander och sport filter.
Har dock lite frågor, kanske någon här som kan svara på dem.

Tar pc bort den elektriska spärren på 1,2,3ans växel?
Samt börjar min hoj "blurra" i 270km/h.. kvittar om jag ligger på 4,5,6an.. Är den spärrad där? Och isf tar pc bort även detta?

Mvh. T

Som sagt, lås upp din ECU, det skall jag göra på min 750 inför nästa säsong, hoppas det blir mer kräm på dom första växlarna (inte för att det saknas men mer är ändå välkommet)

hur som, B-king är ballt som… :näsblod :tummenupp

uh ?
min var helt orörd 09'a ... 275 på mätaren på varvstopp fyran , petade i femman så dök den till 260 som en stoppkloss

verklig fart vet jag ej

Drevade ner ett kugg fram , då pallade den 250 på sexan cirka ... orka högfarts test utan kåpor :D

Suzukis strypningar på de lägre växlarna är bara aktivt vid litet gaspådrag, mer än halvgas och strypningen är borta i vilket fall.

Den är begränsad till 150 mph dvs 241 km/h. Nu vet du iaf hur mycket fel hastighetsmätaren visar. Du behöver inte köpa en power commander eller annan tredjepartsmojäng, du kan programmera om din original ECU.

https://encrypted.google.com/search?q=suzuki+b-ling+disable+speed+limit

Glöm det där med att försöka mappa om i original boxen....
Det blir inte bra, ingen som klarar av att få till det bra, köp en pc5 och se till att få bort spärrarna i original boxen, med andra ljuddämpare och KN filter så får du ut ca 175hk på slangen och en hoj som går grymt bättre än original, jämt å fint på alla register, och nöjer du dig inte med det så är det bara montera Turbo så får du ut ca 400hk på slangen eller typ 392 som jag hade i min med original spridarna kvar, men ca 70-80.000 fattigare :)
Men börja med en PC5a och hör av dig till Turbo Andersson i UpplandsVäsby så hjälper han dig att fixa bort topphastighetsspärren och reduceringen i effekt på dom lägre växlarna och naturligtvis ställa in pc5an i rullande landsväg
Lycka till :yoparty

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey