Suzuki B-King?

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Vill ha en ny hoj med lite pulver i och upprätt körställning, funderar på en Suzuki B-King och söker lite råd från er på forumet.
Är jag helt ute och cyklar när jag tittar på den hojen eller finns det något annat jag bör lägga mina surt förvärvade slantar på?

Jag köpte en i veckan. Det är en underbar maskin! Kände inte alls samma sak för min gamla 900 hornet. Dock måste jag nu skaffa slip-on, annan plåthållare och rensa bakdelen. Sen blir det nog luftfilter och pc.

Tydligen finns det folk som inte gillar utseendet, sägs det.

Jag köpte en i veckan. Det är en underbar maskin! Kände inte alls samma sak för min gamla 900 hornet. Dock måste jag nu skaffa slip-on, annan plåthållare och rensa bakdelen. Sen blir det nog luftfilter och pc.

Tydligen finns det folk som inte gillar utseendet, sägs det.

Utseendet väcker uppmärksamhet, och det gillar jag. Hittat några stora nackdelar eller nåt du irriterar dig över?

Utseendet väcker uppmärksamhet, och det gillar jag. Hittat några stora nackdelar eller nåt du irriterar dig över?

Svårt att säga när den är så ny för mig. Men det är ju inte några problem med effekten eller körningen i alla fall. Den är väldigt snäll att köra, lockar inte till att idiotköra, även om man hamnar över 200 om man skulle råka dra den på trean. Den är inte svårkörd eller svår att lägga i kurvorna heller, tvärt om blev jag förvånad att en 250kg kloss är så lätt att köra.

Kan lägga till att min fru är oerhört nöjd med passagerarsitsen, hon säger att hon inte suttit så bra på någon annan hoj (jämfört med hornet 900, highland motard, speed triple, er6-n, hd night rod).

Jag tycker det är en trevlig maskin. Vill man mysköra så går det bra och vill man gasa så går det också. Den har ett grymt stabilt och härligt chassie tycker jag med bådel bra fjädring och bra bromsar så vill man ägna sig åt inspirerad körning så fungerar det också. Brukar låna av en bekant då och då och varje gång häpnar jag över känslan att den går som på räls. Körningen är så oansträngd att man kan sitta upprätt och vila vänsterhanden på tanken även om man skulle köra motorvägsfart + moms.

En mer lättkörd och trevlig hoj tror jag är svår att hitta. Skulle jag köpa mig en modern hoj idag så skulle det bli en B-King. Visst är den lidande kosmetiskt i sitt originalutförande men det är inget ett nytt avgas och lite andra eftermarknadsdelar kan fixa. Fixar man bort fart/effektspärrarna som är i motorn och mappar om den så får man en rent ut sagt brutal maskin.

KÖP!

Efter några inlägg från er på SH blir jag övertygad att det är bara att slå till. Tack för era svar.

Ljuddämparna är ju rätt sanslösa...

2007_Suzuki_B_King_2r.jpg

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti