Suzuki 750 f startar inte!!

XiQt

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
KTM RC8R
min suzuki 750f 92a har stått i garage hela vintern utan batteri, jag hade igång den en gång i januari och då startade den hur lätt som helst, fast nu när jag skulle ta ut den och köra första turen i år vill den inte starta, :confused: den tänder lite ibland men vill inte gå igång riktigt, jag har kollat alla stiften och det är gnista på dom så det ska inte vara något problem där. det blir rejäla avgassmällar oxå men det beror väl antagligen på att jag har draglit lite väl mycket på startmotorn?.. någon som har en aning om vad det kan vara. jag är ganska oerfaren hojskruvare så all hjälp är välkommen!!

jag har hällt i ny soppa fast det var gammal kvar i då, kan det ha med saken att göra?? får prova att tömma den och hälla i ny, har hört att man kanske ska behöva dränera förgasarna, måste man riva allt då eller finns det enklare som en dränerings plugg?? får ta och sticka och köpa några nya stifft oxå hade planerat att byta dom ändå.. sen var det någon som sa till mig att man helst inte ska använda startgas på hojjar är det rent skitsnack? det låter nästan så i mina öron ialllafall

Startgas spelar ingen roll fukar det så funkar det...

Låter som stiften i mina öron.
Dagens stift är jätte känsliga för att bli sura.
Startar man hojen och kör den lite gran bara så sabbar man stiften sket fort...

XiQt skrev:
2091404 kan luftfiltret vara kasst så det gör att hojen inte startar??

Det skall gå ändå.

Såvida det inte är fyllt med något så det blir heltätt tex...mattlim eller liknade.

Det är väl bara att lossa och prova så är problemet löst.

nu har jag varit och köpt 4 nya stift, en burk startgas och en burk by pass som ska rensa avlagringar i förgasaren som kan ha blivit under vintern... får hoppas det gör susen!!

tackar för alla snabba svar, precis som ni sa så var det stiften som var kassa, startade utan problem när dom var bytta!!! fast när jag körde och låg i ca 90/ 100 och tryckte in kopplingen så dog den, gjorde så ett flertal gånger, kan det vara skit i förgasaren eller kan det vara så att dom är osynkade? varvtalen var lite ojämna på tomgång, fast iofs så har den ju stått ett tag

Gammal ruttne soppa, surat ner stiften och kortslutit dem?

Var exakt så på min fzr. Bytt soppa. Rengör bränslefilter/ luftfilter. Nya stift och ny fräsh soppa. Sen ska den gå.

den dör fortfarande när jag kör. tomgången är inte för lågt inställd för den ligger fint på tomgång när man har neutralen i, och det är inget fel på luftningen till tanken... det är så fort man varvar upp den med en växel i och trycker in kopplingen som den vill dö, man måste ha lite gaspådrag hela tiden när man ska bromsa. man kan varva upp den när neutralen är i utan att den vill sjunka ner till för låga varv utan att den dör :confused:
någon som vet vad detta kan vara för fel :Bugar
blir galen på att jag är så jävla dålig på sånt här själv!!

ok.. har fixat nytt soppa filtr och sånt men ej några förbättringar :va har märkt att den drar otroligt mycket soppa oxå, jag har varit och snackat med ett flertal mc butiker men jag får inget vettigt svar från någon av dom... alla som har testat tycker bara att det är almänt skummt att den går som den går... ena stunden helt perfekt och när man bromsar så dör skiten, varvtalen ökar en del ibland oxå, fast inte så mycket/ofta så att man kan tro att förgasarna är osynkade...

Bensin är en färskvara.. du behöver en förgasar rengöring o en synkning.. .. ta en stund på hösten o stänga av soppakranen om det går.. vakumkranar för det mesta.. och dränera förgasarna .. så slipper man problemen på våren..

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing