Suzuki 1000 -03 vs -05

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Har av nån anledning snöat in på suzuki. Tänkte höra lite av er som kan vad ni tycker skillnaden e. Planen e att köpa en gathoj å slänga på kåpor och puckar å ev styra upp fjädringen vart efter. slipon å pc e inte å tänka på då jag kör på mittsverige.

Tänkte åka några rejs i R1000 också å kolla läget...duger en K3 eller blir man mer frånåkt än med en k5a?

Jag vet en fin k3a, med slipon, krashkåpor och lite annat smått och gått till salu. Inte allt för dyr vid snabb affär heller. :tummenupp

Personligen så tycker jag mer om k3an, inte så konstigt då jag kört massor mer på den. Tycker man sitter för ihopvikt på k5an, men den ska ju vara en bättre hoj både chassi och motormässigt. Dock även prismässigt.. :näsblod

Jag vet en fin k3a, med slipon, krashkåpor och lite annat smått och gått till salu. Inte allt för dyr vid snabb affär heller. :tummenupp

Personligen så tycker jag mer om k3an, inte så konstigt då jag kört massor mer på den. Tycker man sitter för ihopvikt på k5an, men den ska ju vara en bättre hoj både chassi och motormässigt. Dock även prismässigt.. :näsblod

R-1000 -05 is da shiit om du frågar mig..

Nytt chassi,motor osv..
Plus att den går som ett spjut..:D :yoparty

Jasså...jag sitter som en hoptryckt kotte nära på att falla fram över styret på hondan...men jag gillar det. R1:an e mer som en ski-doo elan. Gillar hondan bättre.

3207728 R-1000 -05 is da shiit om du frågar mig..

Nytt chassi,motor osv..
Plus att den går som ett spjut..:D :yoparty
Shh.. en 03a räcker gott och väl åt gulleplutt.

Edit: Vill ju inte att han ska ha mer att köra med än mig, då vi ska köra samma klass nästa sommar..:mad:

Shh.. en 03a räcker gott och väl åt gulleplutt.

Edit: Vill ju inte att han ska ha mer att köra med än mig, då vi ska köra samma klass nästa sommar..:mad:

skulle ju iof kunna åka på en k3 märker jag att jag tappar greppet på dig så kan jag ju alltid skita i att bromsa i nästa kurva å ta dig med mig ut i salladen. Då e vi ju på samma plats iaf.

Min förra var en R1000K3a. Diggade den hojen enormt mycket. Go körställning, elak motor, grym väghållning. Kan varmt rekommendera den. Har inte ägt nån R1000K5/6a själv men ändå harvat en del på dom. R1000K5/6 är en mindre hoj, något mer sofistikerad och en något elakare motor än i R1000K3:orna men går inte lika rått. Vridet :yoparty hårt, väghållningen är super. Du sitter lite mer ihopkrupen. Dom är kortare mellan sadel och styre. Liten som en 600 mukkler som en lastbil kan man säga...

Vilken du väljer beror väl på hur mycket plats till malen du vill lämna i din plånka.

Här har du en färdig R1000K6a annars http://www.sporthoj.com/annonser/?id=9608

Last edited:
Min förra var en R1000K3a. Diggade den hojen enormt mycket. Go körställning, elak motor, grym väghållning. Kan varmt rekommendera den. Har inte ägt nån R1000K5/6a själv men ändå harvat en del på dom. R1000K5/6 är en mindre hoj, något mer sofistikerad och en något elakare motor än i R1000K3:orna men går inte lika rått. Vridet :yoparty hårt, väghållningen är super. Du sitter lite mer ihopkrupen. Dom är kortare mellan sadel och styre. Liten som en 600 mukkler som en lastbil kan man säga...

Vilken du väljer beror väl på hur mycket plats till malen du vill lämna i din plånka.

Här har du en färdig R1000K6a annars http://www.sporthoj.com/annonser/?id=9608

jo har sneglat lite på den...men undrar om folk kör in rejs hojarna eller om det e full plugg direkt som gäller

Har hör många som säger att K3 har det bästa chassiet.

3207747 skulle ju iof kunna åka på en k3 märker jag att jag tappar greppet på dig så kan jag ju alltid skita i att bromsa i nästa kurva å ta dig med mig ut i salladen. Då e vi ju på samma plats iaf.
Vadå komma ikapp i nästa kurva?
Du tror du hänger med så långt? :D

Last edited:
Har kört K2 och K5. Skillnad som natt och dag till K5:ans fördel. I princip allt är bättre.

jo har sneglat lite på den...men undrar om folk kör in rejs hojarna eller om det e full plugg direkt som gäller
Läs lite här på SH om hur en hoj ska köras in så blir du förvånad. Finns säkert länkar till en bra amerikansk kille som förklarar hur man ska göra. I korthet går det ut på att köra ganska hårt i början, utan att rödvarva eller segdra hojen på någon växel, genom alla växlar för att täta kolvringarna.

"Offtopic mode on"

Va fan Sandstream???? Retta?

"Offtopic mode off"

:D Det är bara Tyskar å Jänkare (men inte alla) som tror att det är nån vajsing. BSB å Australienare dom kan åka fort dom...:rolleyes: Å 24h killarna ska vi inte bara snacka om...:yoparty

Måste ta en funderare om man nyter hejja på dig nåt mer nu bara... :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...