Surt, fick hojen påbackad i göteborg idag

mattsster

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2008
Hoj
KTM DUKE 690 2010
Är lite nere idag... Jag var inne på akademibokhandeln på vasagatan idag i max 5 minuter och under den tiden hinner någon backa på min hoj som stod parkerad tvärs över gatan. På satt dock en hastigt skriven lapp med texten "Jag körde på din hoj, ring mig 0767 12 21 xx" Pratade med ett vittne som såg det hela men han tänkte inte på att REG nr på bilen. och dum som jag var så tog jag inte något nummer till vittnet då jag (iaf lite glad, för att jag hade hans nummer) åkte vidare till jobbet... Dock har han ,om nu nummret är rätt, inte haft mobilen på idag. Misstänker att han kanske bara skrev en sån lapp för att det skulle se bra ut, det var ju många som måste sett det. Ska fortsätta jaga honom men börjar kännas som en blåsning.

Hörde att man kanske kunde få ersättning av trafikförsäkringsföreningen vid en sådan här smitnings P-skada. Någon med erfarenhet av detta?

Skador på hojen blev, en stygg buckla och skkrap på tanken, lite plastskrap och en avbruten fotpinne... Man blir så less, har ju bara råd att ha den trafikförsäkrad så...

föra alla pakeringsskador krävs numera vittnen. brorsan fick bilen påbackad i garage & personen smet, kostade 7000 i självrisk då inte vittne fanns...

föra alla pakeringsskador krävs numera vittnen. brorsan fick bilen påbackad i garage & personen smet, kostade 7000 i självrisk då inte vittne fanns...

Det är det som retar mig så jävligt, det var ju tre killar som såg det, men jag, dum som jag var, glömde ju ta deras uppgifter...

Det är det som retar mig så jävligt, det var ju tre killar som såg det, men jag, dum som jag var, glömde ju ta deras uppgifter...

Var lite ambitiös & sätt in en annons i GP om vittnen till händelsen. Brorsan överklagade men det ser inte ljust ut... Jä*la smitare, tycker synd om dig. :krama

Var lite ambitiös & sätt in en annons i GP om vittnen till händelsen. Brorsan överklagade men det ser inte ljust ut... Jä*la smitare, tycker synd om dig. :krama

Jo jag ska sätta upp en lapp där det hände, samt på skolan som ligger där, misstänker att killarna som såg det går där..

F*n var risigt Lillmattsson, trist! Har blivit påkörd och smiten två gånger på ett halvår i stan, hur d*a svårt ska det vara?! Hoppas du får tag på vittnen. Det kan gå att få ersättning från Trafikförsäkringsföreningen ändå. Det fick jag iaf. Vittne på att fordonet var oskadat då det pakerades och vittne på att det var skadat när du återvände till fordonet. Hade tur som hade en nära bekant med mig vid en av smitningarna och fick då sänkt självrisk på vagnskadan tack vara denna vittnesuppgift. Kolla in reglerna på deras hemsida.

Ska du med till Falken den 5:e förresten?

F*n var risigt Lillmattsson, trist! Har blivit påkörd och smiten två gånger på ett halvår i stan, hur d*a svårt ska det vara?! Hoppas du får tag på vittnen. Det kan gå att få ersättning från Trafikförsäkringsföreningen ändå. Det fick jag iaf. Vittne på att fordonet var oskadat då det pakerades och vittne på att det var skadat när du återvände till fordonet. Hade tur som hade en nära bekant med mig vid en av smitningarna och fick då sänkt självrisk på vagnskadan tack vara denna vittnesuppgift. Kolla in reglerna på deras hemsida.

Ska du med till Falken den 5:e förresten?

Jo, snackade med trafikförsäkringsföreningen idag. De i princip lovade att jag skulle få ersättning även utan vittnen. Det räckte med lappen som banditen skrev sa hon=) så nu har jag suttit på polisstationen hela dagen och fått det anmält. förhoppningsvis får jag papper på det imorgon så att jag kan skicka in skadeanmälan till IF=) dock får jag pröjsa e självrisk på drygt 2000 men det känns helt ok. Jo då, falken blir det till helgen, ska bli skoj=) får se hur det funkar med 6 timmars...

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra