sura ner stift?

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Håller på mycket med min z1000 nu under vintern å byter småsaker nu är det dragningen av hid:n"xenon" men hellt plötsligt när man starta den så puttrar den lite på tomgången men svarar vid gas, låter som ett stift som felar lite men inte lagt av, hadde samma fel på min fz6-n när den gått för lite å för många små starter med gas innan den blev varm....

Hur går man tillväga nu, måste jag ha lös alla stiften, prob isf är att du får inte ens pekfingret till varken 2 el 3:ans och en hel del skit imellan, kan man försöka med nåt annat innan, typ stå å gå en timma,gasa ur rejält i friläge..ja fan vill ha ordning på det innan allt ska tillbaks och powercommandern åker på

puh mycket de vart:va

Kan va stiften som har sotat igen p.g.a. motorn har inte varm körts ordentligt. Man ska varmköra ganska länge.. eller tills hojen har uppnåt max värme + lite till så att skiten bränns bort från stiften så att säga. Vad du kan göra, kanske rätt bra o plocka ut stiften o kolla, eventuellt byta den om det behövs. Men jag skulle först låta hojen va igång länge och gasa ut den lite.

stiften har bara rullat runt 170mil som resten av hojen...misstänker mer det du säger att dom har fått lite skit på sig för att den bara småstartats hela tiden och man kan juh inte ge fan att gasa lite innan den blir varm heller..får den gå tills den blir varm i garaget så blir man hög på avgaserna:D

Men men ska testa att låta den stå en timma eller liknande på tomgång och sen ett par rejäla urgasningar,slå av och testa slå på dagen efter utan gas tills den blir varm...duger inte så har jag en jävla massa arbete framför mig...suck

stiften har bara rullat runt 170mil som resten av hojen...misstänker mer det du säger att dom har fått lite skit på sig för att den bara småstartats hela tiden och man kan juh inte ge fan att gasa lite innan den blir varm heller..får den gå tills den blir varm i garaget så blir man hög på avgaserna:D

Men men ska testa att låta den stå en timma eller liknande på tomgång och sen ett par rejäla urgasningar,slå av och testa slå på dagen efter utan gas tills den blir varm...duger inte så har jag en jävla massa arbete framför mig...suck

Att småstarta hela tiden är inte så hälsosamt för hojen. Speciellt om man drar rejält på rullen innan hojen är varm. Det är ungefär som att att träna fel på gymmet. Ta i allt vad man pallar innan man har värmt upp.. Visst det går, men för eller senare så kommer följderna. hehe
Varmkör den ordentligt och gasa ut den lite! Då är det inte sagt att man ska varva den till röd markeringen.. Tro mig finns folk som gör så! :näsblod
Hoppas det löder sig för dig! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage