Det är ju det som är så jäkla genomskinligt, det man "lagade" blev ju till gupp istället, på en väg som är slät som ett barnarsle?
Fortsättning på diskussionen, det är som att prata med en vägg för övrigt.
"Jag tror du missade poängen.
Jag har inget emot lagningar, men just den vägen är *extremt* fin, och
lagningarna är numera knölar, på vad som tidigare var en annars slät
väg? Det gjorde mig klart fundersam då det finns vägar som verkligen
är i behov av vård, och 252:an är inte en av dem.
...tillbaka till det viktiga - dagen när jag (skitförbannad och less)
skrev meddelandet saknades *varningsskyltar* HELT, jag åkte vägen idag med (hela vägen från Strömsholm till Surahammar), tyvärr tänkte jag inte på det då jag satt i bilen, men jag kan inte dra mig till minnes
att man såg skyltar idag heller.
Inser ni exakt hur farligt rullgrus är för oss på två hjul, OAVSETT hastighet?
Skyltar ni inte så är det inget annat än avsiktligt försök att ställa till det?
Nollvision, visst...
/J
-------------------------------------------------------------
Hej igen!
Bra att få höra att någon väg är extremt fin, det är mycket sällan vi får höra det.
När det gäller lagningar av vägytan så handlar mycket om att "mota Olle i grind" dvs att vara på de mindre skadorna för att förebygga en för tidig nedbrytning, det är det som är poängen.
När det gäller varningsskyltar sitter de bara uppe i max en veckan efter lagningstillfället men det skyltas alltid i samband med åtgärd dock sätts de bara upp i början och slut samt vid större anslutningsvägar. Om det sedan försvinner skyltar på något annat sätt är svårt att veta.
Slutligen så är Nollvisionen allas ansvar.
Med vänlig hälsning
XXXXXXXXXXXXXXXX
Trafikverket
63180 Eskilstuna
Tullgatan 8
www.trafikverket.se
0771-921 921"