Sur start på dagen

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Strålande väder, fåglarna kvittrar och hojen står och väntar på gården.

Smyger ner för trappan för att inte väcka grannarna (Oxtar gnissel boots)

Skjuver ut hojen från innergården ut på gatan och trucker på startknappen.
Motorn rosslar till och displayen blinkar EFI...okej...nytt försök...nope stendöd.

Vet att batteriet är lite sunkigt men den startade ju igår :huvet

Trots att jag vet att den inte går att skjuva igång gör jag två försök innan jag släpar in den på gården. Efter en snabb titt på klockan konstaterar jag att jag misst sista bussen till jobbet... :4skrika

Tur att kompisen försov sig så man kunde få lift :tummenupp

Så istället för en kvällstur blir det väl att ladda batteriet :(

Faaaaaan

Oj ha en bra dag iallafall :tummenupp

Black-Wolf skrev:
Strålande väder, fåglarna kvittrar och hojen står och väntar på gården.

Smyger ner för trappan för att inte väcka grannarna (Oxtar gnissel boots)

Skjuver ut hojen från innergården ut på gatan och trucker på startknappen.
Motorn rosslar till och displayen blinkar EFI...okej...nytt försök...nope stendöd.

Vet att batteriet är lite sunkigt men den startade ju igår :huvet

Trots att jag vet att den inte går att skjuva igång gör jag två försök innan jag släpar in den på gården. Efter en snabb titt på klockan konstaterar jag att jag misst sista bussen till jobbet... :4skrika

Tur att kompisen försov sig så man kunde få lift :tummenupp

Så istället för en kvällstur blir det väl att ladda batteriet :(

Faaaaaan

Oj ha en bra dag iallafall :tummenupp
kan du inte ladda batteriet medans du arbetar, så du kan åka ikväll iallafall?

Hoppas att det löser sig! (kanske kan polaren hjälpstarta igång dig :va )

Mark skrev:
kan du inte ladda batteriet medans du arbetar, så du kan åka ikväll iallafall?

Hoppas att det löser sig! (kanske kan polaren hjälpstarta igång dig :va )

Tyvärr inte...hojen står i Bagaregården och jag jobbar på Volvo...fick ganska brott imorse...

Men ska ev köpa nytt batteri på vägen hem...batteriet är som sagt lite sunkigt och det kan ju alltid vara bra att ha ett i reserv :tummenupp

Svårt för att inte säga omöjligt att skjuta igång en Prilla...kompressionen :(

Låt inte Volvo ta musten ur dig...sådana här dagar är det värt att minusflexa på...för nu är dagarna nästan så långa de kan bli...och körningen kan bli hur grym som helst...om man har en hoj vill säga :(

FÖRGÖRAREN

Förgöraren skrev:
Låt inte Volvo ta musten ur dig...sådana här dagar är det värt att minusflexa på...för nu är dagarna nästan så långa de kan bli...och körningen kan bli hur grym som helst...om man har en hoj vill säga :(

FÖRGÖRAREN

Tell that to the judge...jag menar boss :död

/BW

Kika på biltemas Blyackumulatorer (hojbatteri, med gel, dvs behöver inte fyllas på och ska inte heller läcka) för dryga hundralappen, typ 129 :-

Mark skrev:
Kika på biltemas Blyackumulatorer (hojbatteri, med gel, dvs behöver inte fyllas på och ska inte heller läcka) för dryga hundralappen, typ 129 :-

Grymt ligger på på vägen hem till och med :tummenupp

/BW

Frågan är om feltemas blyackumulatorer har rätt Ah-tal. Har för mig att fogerty hade köpt något budgetbatteri till sin gamla storm, och det levererade bara 9Ah, när det krävdes 12Ah.

Nåväl, det är ju värt ett försök.

hållundan skrev:
Frågan är om feltemas blyackumulatorer har rätt Ah-tal. Har för mig att fogerty hade köpt något budgetbatteri till sin gamla storm, och det levererade bara 9Ah, när det krävdes 12Ah.

Nåväl, det är ju värt ett försök.
ja, det stämmer. Jag hamnade lite under org. men det går bra iaf. Sålänge voltantalet är det samma så har jag inte hört talas om nåra problem...men är nu för Foggan. Klarade inte det batteriet att dra runt twinnen?

Mark skrev:
ja, det stämmer. Jag hamnade lite under org. men det går bra iaf. Sålänge voltantalet är det samma så har jag inte hört talas om nåra problem...men är nu för Foggan. Klarade inte det batteriet att dra runt twinnen?
Det var ju 12V, men blev visst urladdat relativt snabbt iom immobilizern. Detta är dock vad jag tror. Han får klargöra lite mer själv :)

hållundan skrev:
Det var ju 12V, men blev visst urladdat relativt snabbt iom immobilizern. Detta är dock vad jag tror. Han får klargöra lite mer själv :)
OK, jag inget är ju omöjligt när det gäller hojar och batterier. Oavsett så tror jag att 120 pengar inte gör nån sömnlös. För mig och andra med rad-fyror så funkar de iaf bra.

Mark skrev:
OK, jag inget är ju omöjligt när det gäller hojar och batterier. Oavsett så tror jag att 120 pengar inte gör nån sömnlös. För mig och andra med rad-fyror så funkar de iaf bra.
Du vet ju hur dom däringa twinnarna är ;)

Det var inget fel på Biltema-batteriet, det var nog mer fel på laddningsregulatorn. Fast det e klart man springer ju inte igång en 1000cc twin iallafall :död

Kom hem vid 17:30 och boostade batteriet en 45 min sen hoppade hon igång igen :tummenupp

Körde en sväng för att ladda batteriet men ska nog sätta det på laddning över natten

/BW

fogerty skrev:
Det var inget fel på Biltema-batteriet, det var nog mer fel på laddningsregulatorn. Fast det e klart man springer ju inte igång en 1000cc twin iallafall :död

har sprungit igång en 1200cc buell.... :7peta eller ja. jag (+2 till) :rolleyes: putte på medans en annan satt och hoppe upp och ned på sadeln. men det gick fint:)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8