Supermotard till 19-åring

Mang

Sir Cournol
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Honda Hornet 900 -03
Ja.. Det blir förmodligen MC kort nu till sommaren... Skulle tagit lätt mc kort när jag var 16 i samband me de obligatoriska traktor kortet! ;)
Men nu är jag somsagt inne igen på MC kort, och jag är väldigt intresserad av att ha en Supermotard hoj, eftersom jag bor som jag gör och kör en del motocross!
Jaja tillbaka till ämnet nu: Vad kan jag ha för hoj när jag är 19? Vilken supermotard lämpar sig bäst för strypning osv? :fakta

Går det typ att strypa en 600 eller ska man leta på en 400/450?
Hur ska jag göra? :confused:
Ge gärna förslag på hojar osv!

många är reggade som 25kw.
om du söker på forumet så behandlas frågor om olika märken & modeller!

Men det är väl oxå förhållandet mellan vikt och efftekt som av gör om MC:n är godkänd för mellanklass? Med tanke på att en motard inte väger speciellt mkt så tror jag knappt dom är godkända ändå?

Är inte helt säker med det står om det i MC-teoriboken!

Husaberg har 9.6 till 11 kW i reg.beviset och även fast de är väldigt lätta funkar det vikt/effekt mässigt mot reglerna för mellankort. Däremot de de nästan okörbara i det skicket ...

Men finns det inte en minimivikt för mellan kort oxå ? Eller e de bara vid uppkörningen ? Minns inte ... gammal å senil ... :rodnar

ingen minimivikt, bara 0,16kW/kg och max 25kW, vid uppkörningen ska hojen ha minst 375cc.. vet att det även finns husabergare med 8kW(tror att det var fe400?) sen mäter man 0,16kW mot tjänstevikt, så även ktm660 klarar sig...

Hehe ... du har säkert rätt så rätt med 8kW.
Tänkte inte på de mindre modellerna av Husan :rodnar

satsa på en TTR 600 eller KTM 640 och stryp dem till 25kw
eller husqvarna kan starkt rekomenderas oxå! deras 610sm går riktigt fint!!!! och går att få i 25kw utförande utan extra kostnad, och huskyn håller jag budade på min i en sommar utan minsta bekymmer!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman