Supermotard SM och Blackrace på Lunda

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=206828

Vi kör alltså BR på söndagen tillsammans med Lundadagarna där det bla är SM i Supermoto, stadionenduro, tivoli, marknad mm.
Se lundaalliansen

Evenemanget börjar kl 10, och vi startar när det dykt upp några bilar, det är ju dropp in, besiktningen stänger kl 16, och vi kör till 17 om nån vill.

Startavgiften är 200:- och du får köra så mycket du orkar tills vi stänger, ni som bara vill titta får betala 40:- i parkeringsavgift.
Ni som ska köra säger till vid parkeringen så slussas ni vidare till bortre delen av fältet där vi håller hus.

OBS!! Vi kollar noga om din bil är försäkrad, besiktad och skattad, och att nummerplåten tillhör bilen, detta är alltså dargracing 201 meter för gatgodkända bilar, och bara svenskregisterade bilar.
Övriga regler hittar du på BLACKRACE - streetracingens lagliga alternativ

OBS 2!! Vi behöver funktionärer, kan du hjälpa till hela dan, en del av dan, eller bara nån timme så är vi tacksamma, man kan både köra och vara funkis.

Lunda flygfält ligger 5 mil NO om uppsala utmed vägen till Östhammar.

Välkomna.

Hoppas på fint väder. Och massor av hojjar och bilar... Vi kommer eventuellt ut me Cosworthen och testar va den går för. :tummenupp

// Lena

Jag hade planerat in söndagen men samtidigt är det 30års kalas på lördagen så jag vet inte riktigt hur det kommer sluta :näsblod

Last edited:
Kul! Är körning på rörken med östa aros mck mellan 10 och 14, men kikar nog förbi efter. Har inga ambitioner om att köra, men kan vara kul att kika lite :)

hrmm, det är ju Supermoto ni ska kolla på om (när) ni åker ut. Vi behöver fler som hejar på oss :tummenupp

Det blir uppehåll och kanske tom lite sol idag..
Kom ut och heja på oss :banana

Tack för stödet ni som var där. Alltid kul när fok kommer fram och snackar. :tummenupp

I morgon tävlar SM-killarna så vill ni se feta sladdar och hårda fighter armbåge mot armbåge så rekommenderar jag att ni beger er ut till Lunda i morgon. Banan är i kanonskick så det finns alla förutsättningar för ett riktigt bra rece:tummenupp

Vi ses där:banana

Om man ska åka dit och kika lite om det inte regnar imorgon. Någon som ska ta hojen dit ifrån Uppsala och inte har något emot lite sällskap? Kanske mötas upp vid pumpen eller nått?

hrmm, det är ju Supermoto ni ska kolla på om (när) ni åker ut. Vi behöver fler som hejar på oss :tummenupp

Alltid roligare att kika när det är folk man känner som rejsar! :tummenupp

Skall väl slänga upp lite mer bilder när jag sorterat klart, denna är från Final 1

edit: nu ligger det bilder uppe på hemsidan Final 1 klart, resten kommer eftersom....

Bifogat

• bar.jpg
    bar.jpg
    223.2 KB · Visningar: 69
Last edited:
Alltid roligare att kika när det är folk man känner som rejsar! :tummenupp

Skall väl slänga upp lite mer bilder när jag sorterat klart, denna är från Final 1

Instämmer med Martin, det är riktigt kul med lokala supporters som kommer fram och snackar :tummenupp
Det var en riktigt härlig dag..
Ser fram mot bilder :)

Och vi ses imorgon!

Instämmer med Martin, det är riktigt kul med lokala supporters som kommer fram och snackar :tummenupp
Det var en riktigt härlig dag..
Ser fram mot bilder :)

Och vi ses imorgon!

Ja det var kul idag, skönt att vi slapp regnet!

Här fins lite bilder: http://www.pixbox.se/alb_show_id1075006_page0.html

27936122.jpg
[/url][/IMG]

Klart ni ska spana på hojarna som svänger, istället för de som bara kör rakt fram :D

Några till :)

Alla mina bilder är © :tummenupp
27936185.jpg
[/url][/IMG]
27936126.jpg
[/url][/IMG]
27936230.jpg
[/url][/IMG]
27936229.jpg
[/url][/IMG]

Last edited:
Vilka kanonbilder!! Proffsfotografer där! Kul att ni gjorde så bra ifrån er, klart värt turen ut!!

Lycka till i morgon Ronta!

Skoj med lite grusbilder oxå!

Får se om jag orkar ut imorgon, då får jag nog shoppa ett nytt mineskort också tror jag.. mitt gamla på 2gb räckte inte riktigt hela vägen :rolleyes:

Och jag glömde mitt 8g kort hemma!
Satt ett 2g i kameran, blev mkt radera under dagen :gnissla

Vilka kanonbilder!! Proffsfotografer där! Kul att ni gjorde så bra ifrån er, klart värt turen ut!!

Lycka till i morgon Ronta!

Ja lycka till imorgon!

Håller med, det var en bra dag :tummenupp

Last edited:
Kul med alla bilderna! Ni är duktiga fotografer:tummenupp

Det var en rktig kanondag idag. Blå himmel och grymma race! Ronny körde som en kung och kom in som 8 och 7 i de respektive racen. Dessvärre blev han tilldömd tjuvstart i första så han blev nerflyttad till 13.
Men han visade att hans utvecklingskurva går stadigt uppåt:tummenupp Ska bli kul att se vart det här tar vägen:yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman