Supermotard boots

masala86

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Husqvarna 450 SMR
Var kan man hitta schyssta motard boots?
Vill inte ha Oxtars..satt skit dåligt på fötterna och var trånga?

Jag kör på dem och kan inte säga att jag håller emd dig. funkar väll emd vilka crossstövlar som helst? och dem hittar du i typ alla mc affärer!

Tjena din tölp, jag kör juh iofs bara enduro men mina Alpinestar Tech8 är ruggigt sköna, och sålänge du bara kör väg så funkar nog vilken skön Crossstövel som helst!

Sidi FlexForce är riktigt sköna,bra passform.Många i motardgänget här som har Sidi.

Claessons i Bromölla sålde Sidi jävligt billigt innan, om dom har några kvar vet jag inte..

Helt klart Sidi dom nya Crossfire e grymma

A-stars vector är kanon så länge du inte tänkt skrapa fötterna i marken :tummenupp

Alpinestars Vector. Köpte mina i tyskland, minns inte vad butiken heter. Med frakt blev dom 1000:- billigare än i butik i Sverige.

vector sitter fint tycker jag men... åker du med foten i backen så hade jag köpt en annan model. slet upp mina vector på typ ett halvårs motard åkande. bara halva sulan kvar...
då e det bättre med ngn modell som man kan byta ut sulan på!!

Nya Tech 3 e ju ganska billig... 1995.-

image.asp

Sidi´s Flexforce/crossfire e super! Vector e sköna men som sagt, man sliter ut sulan ruggigt snabbt om man asar foten i backen:huvet

Sidi Crossfire er geniale boots ,man kan sette på supermoto såler og de er veldig behagelige å bruke. Kommer ikke til å kjøpe noe annet enn SIDI, og jeg har hatt AlpineStars Tech 6 og 8.

Sidi Crossfire (även Flexforce) är ruggigt genomtänkta och kvalitativa. Mkt bra skydd över fotleden plus att dom är ledade vilket ger suverän kontroll. Dessutom med 2 olika varianter av utbytbara sulor (hel sula/slitpuckar) Dyra i Sverige (3900), köpte mina i Düskland för 2600. :tummenupp

Mvh David

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey