supermotard-avgasskydd

olaisson

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
KTM640SM PRESTIGE -05
hej har hört att det som ser ut som en vattenslang man har runt bakre delen av avgassystemet på motard är för att skydda när man kör omkull.

om detta e fallet hur fäster man detta och e det en vanlig bit vattenslang??

olaisson skrev:
2325994 hej har hört att det som ser ut som en vattenslang man har runt bakre delen av avgassystemet på motard är för att skydda när man kör omkull.

om detta e fallet hur fäster man detta och e det en vanlig bit vattenslang??

Soppaslangar och slangklämmor tänker jag sätta på min i alla fall. Vanlig vattenslang klarar nog inte värmen så bra...

slang och slangklämmor

Nickeluring skrev:
2326563 Soppaslangar och slangklämmor tänker jag sätta på min i alla fall. Vanlig vattenslang klarar nog inte värmen så bra...

men det ser ju ut som dom kapat så det e en halva av en slang och dom jag har sett ser man inget som den fästes med... hur funkar detta man vill ju att den skall se bra ut inga klämmor som skall synas.....

tack//olaisson

olaisson skrev:
2326900 men det ser ju ut som dom kapat så det e en halva av en slang och dom jag har sett ser man inget som den fästes med... hur funkar detta man vill ju att den skall se bra ut inga klämmor som skall synas.....

tack//olaisson

Halva slangar vet jag inget om, har svårt att tänka mig hur det skulle fungera...
Slangklämman trär du igenom slangen och sätter skruven på insidan av burken där den syns minst.
Det kanske är det du sett förresten. Slängklämman är ju platt och ifall man drar åt den inuti en slang och spänner den mot ljuddämparen så kan kanske slangen se halv ut ifall den inte har alltför stor diameter.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman