Superduke elr ktm 950sm?

rallysalle

Medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Full throttle 800
då jag har kört sporthoj i snart 9 år både gata o bana och jag känner att sporthojen hör hemma på banan. så jag tänkte jag skulle testa nåt annat som är lite mer allround( slanga,långresor,bandagar). och då tycker jag att superduken o 950 sm passar in ganska bra . vad tycker ni? vilken ska man ha ? skiljer sig årsmodellerna? hade vart gött med nåra goda tips.:tummenupp

då jag har kört sporthoj i snart 9 år både gata o bana och jag känner att sporthojen hör hemma på banan. så jag tänkte jag skulle testa nåt annat som är lite mer allround( slanga,långresor,bandagar). och då tycker jag att superduken o 950 sm passar in ganska bra . vad tycker ni? vilken ska man ha ? skiljer sig årsmodellerna? hade vart gött med nåra goda tips.

Slanga och bandagar går finfint med Superduke men långresor ...mjää .
Ska du kolla på en Sm kanske 990 är att föredra ;)

Jag ser Sd som en ren FunBike som passar ypperligt till kortare turer på banan eller favoritvägen på ett eller 2 hjul :)

Hade en 950 SM -06 förut.... Grym hoj kan jag säga, funkar till allt!! Hade den inte blivit snodd hade jag nog haft kvar den nu.

Saknar den nu.... Enda nackdelen är att den drar mycket soppa, men det var det värt tycker jag :)

Jag stod själv i samma val och för mig blev det en SD. Dock så är en 2007+ att rekomendera då de fick större tank, blev snyggare och lite till. När jag körde hem min från Göteborg till Uppsala i ett streck så drog den ca 0,57 med en snittfart på ca 110 km/h så drar inte så farligt med soppa när man kör touring och nå värst med träsmak i röven hade jag inte heller. Oavsett vad du ska köra så tycker jag att en SD är roligare än en sporthoj faktiskt, funkar bra till allt. Sen finns det en uppsjö med delar etc till den så man kan utforma den efter eget tycke ganska mycket vilket är skoj :)

låter bra :tummenupp en 2007:a e de som gäller då :) .....nu gäller det bara att få sålt gixxern.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back