Supercorsa Pro

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hur funkar det att köra dessa på gata?
Har en uppsättning liggande med slitna sidor och en hel del kvar i mitten som jag fick med när jag köpte hojen.
Är de svåra att få upp tempen på? hur funkar de i regn? kör man slut på dem snabbt?

varför jag frågar är ifall det är värt att slänga på dem senare när mina dunlop är slut. Åker en hel del till jobbet (motorväg) så dunlop:en jag har är 50% kvar i mitten och nästan helt nya på sidorna:2cool . Hunnit ca. 270mil på dunlop sportmax D208, som sagt åker mycket motorväg samt tränar på mina slangningar och man märker snabbt när däcken inte är varma då det bara spinner när man försöker få upp den på slangen. Så hur funkar SUPERCORSA PRO så man inte kÖR iHjÄl sIG dIrEkT!

Dom är mjuka.
Får upp tempen snabbt.
Håller inte så länge.

Min åsikt.

Helt tvärkassa i regn. Aldrig mer SuperCorsa på gata för min del, även om dom har ett riktigt skönt fäste när dom är varma. Dock får man ligga på rätt bra på gata för att bygga temp, samt att dom blir kalla så fort man slår av lite. Kalla race-däck har inget bra fäste :näsblod Men för bankörning är dom kanon & lite till :tummenupp

oooh lala, hoppas det inte regnar på g-åsen imorgon då både hoj, däck och pastaspucken ska köras in! :D

Folk överdriver jämnt så fort de snackas "racedäck" på gata, på med skiten och kör!
Korrekt! Dock är livslängden extremt kort skulle jag påstå om man inte kör väldigt kurvigt. Laddar du på motorvägen ett par mil så känns det som det käkar en millimeter gummi per mil

Kom ihåg att skilja på Supercorsa Pro, och Supercorsa Pro SC (Special Compound) SC är skurna slicks för bana, 80C arbetstemperatur, de andra är samma mönster fast för gata (60C temp). Det står inte SC i relief på däcket, så enda skillnaden på gat-supercorsa och ban-supercorsa är att det sitter en dekal på däcksidan där det står SC, 0, 1, 2 eller 3 för de olika hårdheterna.

Jag brukar köra slut mina SC på sidorna (på bana) och då är de knappt slitna i mitten alls, sen får de gå litet till på gata som touringdäck. Bakdäcket går nog en 100-200 mil till på gata i alla fall. Har inte upplevt att det är direkt dåligt grepp i SC på gata, men då kör jag inte med fulla nerlägg och knäskrap på gata heller. Brukar ha en ca 5mm chickenstripe kvar bak vid aktiv körning i varmt väder på gata, så får ni en uppfattning om hur mycket nedlägg jag har.

Som ovan sagt, snorhala om det är vått ute så regnkörning går fetbort. gat-supercorsa skall visst inte heller vara så pålitliga i vått har jag hört, inte testat själv.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...