Supercorsa gatvarianten - OK på bana??

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Skall köra G-åsen på måndag och har inte hunnit få förtroende för gatvarianten av Supercorsa. Någon som kört och kan kommentera lite om ev förädiskhet eller fölåtande etc. Har kört på och har fullt förtroende för racedäcken RS1, RS2/SC1, SC2 etc men aldrig på detta. Är det ok?

(kör medelfart i medelgrupp)

Allt av intresse.

Tack

Enligt Pirellis hemsida handlar det om "EXTREME RACING TYRES optimised for use on public roads", det lär ju funka i "medelfart".
Jag har köpt en uppsättning Diablo Corsa, undrar vilken variant som är att föredra, fast i vårt tempo kvittar det förmodligen.

/A

Rundningsmärke skrev:
Enligt Pirellis hemsida handlar det om "EXTREME RACING TYRES optimised for use on public roads", det lär ju funka i "medelfart".
Jag har köpt en uppsättning Diablo Corsa, undrar vilken variant som är att föredra, fast i vårt tempo kvittar det förmodligen.

/A

Förmodligen är det så. Det skumma är kanske att det känns fint med trygghet och om folk säger att "dem kan man lita på" osv så oroar man sig mindre. Och man laddar då gärna lite extra. Det säkraste kanske vore om man tror det sitter skitdäck på men det faktiskt är superdäck :va

Så länge ingen säger att de är opålitliga och släpper utan varning etc.

Kör du i mittgruppen behöver du inte oroa dig för att sådana däck ska begränsa dig, dom klarar av betydligt högre tempo än så :D , se till att fjädring o sånt är inställt om du nu skulle vara överviktig eller underviktig istället.

WASP skrev:
Kör du i mittgruppen behöver du inte oroa dig för att sådana däck ska begränsa dig, dom klarar av betydligt högre tempo än så :D , se till att fjädring o sånt är inställt om du nu skulle vara överviktig eller underviktig istället.

Tack :tummenupp

WASP skrev:

"Du tog orden ur munnen på mig".

Ha en bra dag på banan! Själv ska jag till Knutstorp 21,22,28.

Menar du Pirelli Evo Corsa så duger de mer än väl. Jag gjorde mitt första fotpinneskrap med ett set sådana. Greppar fint :tummenupp

#Olsson# skrev:
Skall köra G-åsen på måndag och har inte hunnit få förtroende för gatvarianten av Supercorsa. Någon som kört och kan kommentera lite om ev förädiskhet eller fölåtande etc. Har kört på och har fullt förtroende för racedäcken RS1, RS2/SC1, SC2 etc men aldrig på detta. Är det ok?

(kör medelfart i medelgrupp)

Allt av intresse.

Tack

Kör du i medelfart å inte kör ryckigt å sliter å har dig i saker å ting utan låter hojen göra som den vill så är det inga problem.
Men komihåg att gasa lite hårdare det är då det börjar bli skitkul :tummenupp

TroLliS skrev:
Kör du i medelfart å inte kör ryckigt å sliter å har dig i saker å ting utan låter hojen göra som den vill så är det inga problem.
Men komihåg att gasa lite hårdare det är då det börjar bli skitkul :tummenupp

Låter bra. Jobbar de upp klibb som raceblandningen? Yup, jag ska försöka gasa lite. Har väl iofs lite problem med att jag försöker attackera för våldsamt. Ska prova att försöka bygga upp det berömda flytet o harmonin istället.

Bingo skrev:
Menar du Pirelli Evo Corsa så duger de mer än väl. Jag gjorde mitt första fotpinneskrap med ett set sådana. Greppar fint :tummenupp

OK. Var inne på Supercorsa gatblandningen. Evo Corsa, är det att betrakta som mer eller mindre racing vs gata?

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2