sukka eller kawwa

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
Dags för en ny familjemedlem i hojparken.

Ska köpa mig en pendla (låta tanten åka med hoj) . Och har kollat runt lite. Kommit fram till att dom stora hojarna ex gsx 1400 och xjr 1300 blir för dyra i inköp.

Har fastnat lite för gsx 750-00 och zr-7-00. Har hittat två ex som kanske kan vara något.
GSX:en har rullat ca 1500 och den har jag möjlighet att prova och begärt pris är 38k.
ZR-7:an har rullat ca 700 och begärt pris är 38k.
Jag kan inte provköra zr:en för jag känner inte till någon i närheten. Men den tilltalar mig lite mer än gsx:en pga linjer och former.

Någon som har någon erfarenhet av dessa 2 och vet lite mer om serviceintervaller på större servisar (vent.justering mm). Eller kan man generelt räkna med service vart 1200:e mil?

Last edited:
Jag kan hålla med om att kawwan ser bättre ut. Jag kan inte mycket om Kawasaki. Motorn i Suzukin är däremot otroligt slitstark och lättmekad. Ursprungligen sattes den in i gamla värstingen GSXR750 1985 så den har hängt med länge. Suckan används ofta som körskolehoj och anses vara både lättkörd och stryktålig. En liten service vid 600 och en större vid 1200 iofs vissa grejer vid 1800 osv men i princip var 600 mil.

Last edited:
Anders R skrev:
Jag kan hålla med om att kawwan ser bättre ut. Jag kan inte mycket om Kawasaki. Motorn i Suzukin är däremot otroligt slitstark och lättmekad. Ursprungligen sattes den in i gamla värstingen GSXR750 1985 så den har hängt med länge. Suckan används ofta som körskolehoj och anses vara både lättkörd och stryktålig
:tummenupp Japp! Köp bort suckan...inget att fundera på! Hämta ut pengarna och radda upp 35K i hundralappar på bordet så lossar den nog när han ser högen med stålbjörns!

Farsan har en gsx750 -98! Har rullat 6000 mil. Den enda jag känner är att typ vid 9.000 rpm känner man lite väl mycket vibrationer från motorn! Annars är den ganska trevlig att köra, ovant att sitta uprätt!

Last edited:
Jag har tyvärr inte provkört båda utan bara kawwan. Jag tyckte att den hade tråkig motorkaraktär för att vara en radfyra. Det är väl en bra hoj, men det är inte så att jag skulle komma hem med ett smajl efter varje gång jag vart ute å kört. Men det beror ju också på tidigare erfarenheter...

Jag tror att vilken du än väljer så är inte service något bekymmersamt.

Har nog fallit mest för sukkan rätt att den är lite "fulare" men va fan en liten höjning i assen och rensa upp all skit baktill så blir det nog många mil med den också. Sökte lite på nätet och hittade många som skrev att dom saknar den 6:e växlen på kawwan. + att som anders r säger så är ju sukkans motorn jäkligt säker. Kanske den är på kawwan också men det vet ju inte jag.

Ska man sen ha en kawwa så ska det ju va en grön räser :yoparty

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...