Styrlager

WuzUp skrev:
2138462 Skulle behöva måtten på styrlager till en Aprilia RSV Mille -99. Original är inte att tänka på...4000kr!!! :4skrika

Om ni inte vet detta kanske nu vet vad styrlager heter på engelska så jag kan kolla på nåt annat forum...

Det bästa är att ha numret på lagrena, ska du ha nya till din hoj så är det bäst att du kollar beteckningen som står på sidan av lagret så att du VET att du får rätt lager. Annars kanske du får nåt som felar 0.5 mm och så blir det bara skit av allt. :gnissla

Har fortfarande inte hittat måtten till ett styrlager...nån måste ju ha bytt förut.

Nån som vet var man kan få tag på ett snabbt annars? SKF behöver mått...och såna har jag inte som sagt.

Vill inte ta isär cykeln så den blir stående om jag nu inte skulle hitta ett passande lager på t.ex. SKF.

Hjälp :7peta

WuzUp skrev:
2223560 Har fortfarande inte hittat måtten till ett styrlager...nån måste ju ha bytt förut.
Hjälp :7peta
Finns ibland mått i katalogerna hos de mc-firmor som säljer reservdelar. Lelles t ex har en bra lista (tror jag..?)
Finns dessutom inte Aprilias "parts list" på nätet nånstans? Tycker mig ha ett svagt minne av det. Kan finnas info där?

Kahobe skrev:
2223581 Finns ibland mått i katalogerna hos de mc-firmor som säljer reservdelar. Lelles t ex har en bra lista (tror jag..?)
Finns dessutom inte Aprilias "parts list" på nätet nånstans? Tycker mig ha ett svagt minne av det. Kan finnas info där?

De har bara art.nr. på Aprilias delar...

Om jag skulle ta å köpa Aprilia original så skulle det gå på 4k som sagt...vem lägger ut såna pengar på två koniska lager??!

Tack för hjälpen dock :fyllisar

Last edited:
Kahobe skrev:
2225525 4K för styrlager..? Hittade ett komplett kit till en av mina hojar för 200SEK inkl frakt på eBay...
Har du sökt där??? Börja med Europe och sen Worldwide.
www.geiwiz.de kanske?
http://www.geiwiz.de/shop/catalog/advanced_search_result.php?keywords=lager&x=7&y=6

Japp, original Aprilia kostar 4k. Pirat får jag för 1200kr.
På AF1 Racing hade de men inte på lager och de kunde inte säga hur lång tid det kunde ta...

Jag vet...till alla andra hojar förutom italianos så kostar det inte mer än ett par hundringar och finns runt hörnet men man ska ju ha det bästa å då krånglar det ständigt...de e ju så.

Axial Ball Bearing For Steering Stem heter det på engelska om någon har nån annan sida att söka på...

De e fan svårt det här... :4skrika

WuzUp skrev:
2226824 Japp, original Aprilia kostar 4k. Pirat får jag för 1200kr.
På AF1 Racing hade de men inte på lager och de kunde inte säga hur lång tid det kunde ta...

Jag vet...till alla andra hojar förutom italianos så kostar det inte mer än ett par hundringar och finns runt hörnet men man ska ju ha det bästa å då krånglar det ständigt...de e ju så.

Axial Ball Bearing For Steering Stem heter det på engelska om någon har nån annan sida att söka på...

De e fan svårt det här... :4skrika

Ring till Mitonga Racing, de verkar ha alla andra delar till Millen pirat... :3freak

http://www.mitonga.se

WuzUp skrev:
2227147 Det var typ det ända företag i sydsverige jag inte ens tänkt på å se på fan...de sa sig kunna få hem delarna på 3 dagar. :banana

Tack för tipset! :Bugar

Inga problem..! :tummenupp

Hur mycket gick kalaset på? Måste nog beställa ett sånt själv snart... :3freak

imaster skrev:
2227910 Inga problem..! :tummenupp

Hur mycket gick kalaset på? Måste nog beställa ett sånt själv snart... :3freak
Vill du leta i DE så heter det "Lenkkopflager".
Aprilia är rätt stora där tycks det..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...