Stylingtips och förslag, Kawazaki ER6N - 2011

kaihaj

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2016
Hoj
Honda CBR600FA 2012
Tänkte försöka styla upp den här pärlan litegrann innan säsongen drar igång igen. Någon som har några idéer och förslag? =)
Sen en fråga till. Någon som vet hur lagen om belysning lyder? Jag tycker att det skulle vara fett att sätta dit orange LED belysning som lyser ned mot marken, men frågan är om farbror blå godkänner det.
20161007_111359_resized_1.jpg

Skulle tycka det är fett ofett med led mot marken... Men jag är ju närmast gubbe också:)

Det är inte lagligt att klämma dit markbelysning nej.
Om polisen bryr sig är ju en helt annan fråga däremot, och beror på konstapelns dagsform.

Byt till en snyggare skylthållare.
Är inte heller nåt fan till markbelysning, men jag börjar också närma mig gubbe. :)

Tjena, har samma hoj fast en vit. Det första jag gjorde var att rensa bakdelen.. Ett måste i min värld då original läppen får hojen att se riktigt seg ut. Sen har jag även bytt speglar till ett par mindre mer slimmad variant. Har även tagit bort passagerare handtagen för att få den att se lite extra sportig ut :banana

Är det där verkligen 2011? Jag hade en 07 som såg exakt likadan ut. Bytte dom inte design där efter någon gång ? Runt 09? Iofs så kanske det var 2012 dom större ändringarna kom?

Är det där verkligen 2011? Jag hade en 07 som såg exakt likadan ut. Bytte dom inte design där efter någon gång ? Runt 09? Iofs så kanske det var 2012 dom större ändringarna kom?

Det är en 2011 enligt regbeviset iallafall ;)

Andra generationen kom 2009, och tredje 2012 :hihi

Det är en 2011 enligt regbeviset iallafall ;)

Årsmodellen i regbeviset betyder inte så hemskt mycket, den säger bara när fordonet registrerades egentligen. Har hojen stått i en säljhall ett par år kan det bli fel. :gnissla

Det är en 2009-2011 om ingen har plastat om den.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

1. Fälg-stripes i hojens färg (finns kawa original)
2. Liten vindruta? hjälper massor för fartvinden
3. ny regskylthållare i och blinkers av minivariant. du kan även beställa en mindre regskylt från transportstyrelsen för typ 90kr som är helt lagligoch som sagt något mindre
4. nerkortade broms- och kopplingshandtag? Brukar se ganska fräsigt ut.

Annat som verkar vara poppis är att lacka om huggern i samma färg som hojen. Mycket opraktiskt men väldigt snyggt. På min dito (fast årsmodell 07) har jag insallerat en lite fräsigare mudguard i samband med att jag bytte till miniskylthållare

Funktionsmässigt skulle jag rekommendera handtagsvärmare av oxfordvariant - tankväska? och eventuellt en växelindikator - eller den kanske finns som original på 2011 års modell?

20160714_143141.jpg

20160714_143202.jpg

Glad i hågen lägger TS upp sin hoj, bara för att få veta att den är flera år äldre än vad han trodde. God Jul liksom:brinnerup

You gotta love sporthojs forum..
Ska söka lite mer i denna fråga. Jag tror dock att det är som jag tror ändå. Den har ju bara gått 1000 mil :yoparty

1. Fälg-stripes i hojens färg (finns kawa original)
2. Liten vindruta? hjälper massor för fartvinden
3. ny regskylthållare i och blinkers av minivariant. du kan även beställa en mindre regskylt från transportstyrelsen för typ 90kr som är helt lagligoch som sagt något mindre
4. nerkortade broms- och kopplingshandtag? Brukar se ganska fräsigt ut.

Annat som verkar vara poppis är att lacka om huggern i samma färg som hojen. Mycket opraktiskt men väldigt snyggt. På min dito (fast årsmodell 07) har jag insallerat en lite fräsigare mudguard i samband med att jag bytte till miniskylthållare

Funktionsmässigt skulle jag rekommendera handtagsvärmare av oxfordvariant - tankväska? och eventuellt en växelindikator - eller den kanske finns som original på 2011 års modell?

View attachment 434738

View attachment 434739

Tack för tipsen, ska kolla upp det. Ruta ska jag skaffa iallafall samt minde plåthållare. Hojen har redan handtagsvärmare, dock från KTM. Men de fungerar jävligt bra så jag har inga planer på att byta ut dessa =)
Växekindikator har den inte tyvärr.

Byt styre till ett "cross"variant, dom är lite rakare i formen lite bredare och mycket bekvämare för handlederna :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman