Stuper på gasen!!!!!!!!!!!!

silvergsxr

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
Gsx1100r
Hej var och prova en Gsxr 1100. När jag vred på gasen utan växel stuper den vid fullt pådrag. Även då jag höll kring 6000varv och gav fullt. När jag körde den så gick den rent. Vad kan det bero på? Det sitter 4-1 på den. Tyckte även min zzr 1100- 92 kändes piggare.

Last edited:
silvergsxr skrev:
2521439 Hej var och prova en Gsxr 1100. När jag vred på gasen utan växel stuper den vid fullt pådrag. Även då jag höll kring 6000varv och gav fullt. När jag körde den så gick den rent. Vad kan det bero på? Det sitter 4-1 på den. Tyckte även min zzr 1100- 92 kändes piggare.

Det sitter troligtvis RS36or me accpumpar på den, då är det helt normalt att den "stuper" om nu stuper menas med att den dör av vid av/på slag

förklara va du menar med "stuper" men troligtvis som ovanstående skrivit... mekaniska mikuni rs flatside fuggar istället för standard CV vakuum... vilket innebär att man inte kan ba vrida o hoppas på det bästa.

Böjjarn skrev:
2521656 Det sitter troligtvis RS36or me accpumpar på den, då är det helt normalt att den "stuper" om nu stuper menas med att den dör av vid av/på slag

Skall väl till lite större grejjer innan den dör? Jag kör själv med 36:or och märker inte det så markant när jag slår fullt. Men det är iof mycket troligt att jag har 1216 borr oxå så det gör väl sitt till. Men som sagt, detta är ett känt fenomen när man har RS brygga. Man skall "följa" varvet med gasen.

Kawwa skrev:
2522382 Men det är iof mycket troligt att jag har 1216 borr oxå så det gör väl sitt till.

Är det "troligt" att du har 1216-borr? :) Vill du inte säga eller har du glömt om du gjort det eller inte?

DR-Zätare skrev:
2523290 Är det "troligt" att du har 1216-borr? :) Vill du inte säga eller har du glömt om du gjort det eller inte?

Hahaha! Ja du, nu blir du nyfiken va?

Nä, jag trodde att jag köpte en orginal hoj och säljaren trodde han sålde en orginal hoj! Efter bänkning med fina siffror så har "dom som kan" gissat på trolig cylindervolym. Jag tänker då inte slita av toppen bara för att få veta exakt, det tar jag reda på den dagen jag tänker kasta dit en portad topp.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing