Stuntskolan lär dig sladda.

Funkar det ens utan slirkoppling? =) han säger att man kan ha vilken hoj man vill! Det skulle jag vilja se.. Guldvinge vore imponerande =)

Funkar det ens utan slirkoppling? =) han säger att man kan ha vilken hoj man vill! Det skulle jag vilja se.. Guldvinge vore imponerande =)

Klart det gör. Men kan hålla med om att det kanske kan bli svårt med "vilken hoj som helst", eller t.o.m de flesta hojar på marknaden.

Undrar hur många som kommer highsida av den här videon? Tycker det va en ganska usel beskrivning.
Tycker det är enkalre att beskriva så här: Kör tillräckligt fort med "rätt" hoj och det kommer slajda "av sig själv". Inträffar det inte? Inse att du inte kör fort nog (dvs ÖKA), byt hoj eller inse att det är häftigare att köra så fort det går utan att sladda, än att sladda o köra långsamare med det du har.

är inte det lättaste att bara luta mycket när man svänger och dra på fullt ?:D

Hmm hur ska de tolkas? jag tycker iaf att de är fetare att komma förbi med en fet-bred-sladd och sän dra iväg på slangen, men de är jag det :)

Ja, eftersom videon försöker visa hur du bromsar in i en kurva med sladd så kan det ju tyckas ganska obegåvat att luta cykeln o dra på fullt t.ex.

Vad långsamt han körde i videon. Vad var det?... från 90kmh till 20kmh. Det är ju knappt styrfart. Det är lite mer utmaning att börja sladda runt 230 för att avsluta och gå mot apex runt 120kmh.

Vad långsamt han körde i videon. Vad var det?... från 90kmh till 20kmh. Det är ju knappt styrfart. Det är lite mer utmaning att börja sladda runt 230 för att avsluta och gå mot apex runt 120kmh.

om man kör i 230 förbi kameran och lägger upp på ställ så tror inte jag man ser ett smack, som du kanske fatta så är ju detta en undervisnings video eller såkallad "guide" video ...Men kom igen Rossi du kan få låna kameror av mig om du känner att du kan lägga upp feting ställ i 230 knyck, jag tvekar inte det minsta på att du kan....jag tror inte det det var farten Niklas ville få fram det var nog tekniken eller har jag fel?

Andreas

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...