Stunt till cbr 600rr

Robb

Ny medlem
Gick med
7 May 2013
Hoj
cbr 600rr
Tjena!
Har en cbr 600rr-03 som jag tänkt göra om till stunthoj. Tänkte höra om någon här har något av följande liggandes eller känner någon som har det.

Sick Innovations Crash Cage

12 bar

bakbroms till styret ( hela systemet)

bakdrev

streetfight framkåpa, hastighetsmätare

krasch kåpor

Som ni kanske förstår så är det mycket jag behöver och uppskattar varenda idé och kommentar!!

jag har sprängt 4 st honda cbr600RR 03/04 motorer. :yoparty

flytta även på oljepickupen (och vevhusventilationen) med andra ord.

varför sprängdes motorerna, och var och varför ska man flytta på oljepickupen (och vevhusventilationen) ??

okej, det var tur ni sa det:p Men vart ska man flytta pickupen då? eller det räcker man vinklar den på något sätt?

du tömmer oljan, tar bort oljetråget, sen plockar du bort oljepickupen, bara att dra den neråt.
Nu följer internets sämsta skriftliga beskrivning: Den har formen som L med upphämtningen längst till höger (framåt på hojen.) Du vill ha den längst ner till vänster (bak på hojen.) (vänster jämför jag fortfarande med bokstaven L.) Den går inte och vrida/vinkla och jag tror den är i plast. Du ska på något sätt täppa för det befintliga hålet och göra ett nytt längre bak.
Sen sätter du tillbaka allt.
Ett sämre men lättare alternativ är att fylla på 1 liter extra olja. rätt sätt är att fixa pickupen.

Tror ändå jag förstår, tack för hjälpen! Du råkar inte känna till något ställe man kan beställa hem lite stuntgrejor ifrån? Finns det något i Sverige eller det är usa som gäller?

Tror ändå jag förstår, tack för hjälpen! Du råkar inte känna till något ställe man kan beställa hem lite stuntgrejor ifrån? Finns det något i Sverige eller det är usa som gäller?

Finns inget i Sverige vad jag vet, du hittar det mesta på

http://www.sickinnovations.com/
http://www.hoheydesigns.com/store/

Sen har du Polen, vet inte hur kvaliten är riktigt. Men ser rätt OK ut speciellt med tanke på låga priserna osv

http://www.forstunt.home.pl/en/ Du kan ändra valuta och språk längst upp på hemsidan

förutom ovan nämnda så slår jag ett slag för www.haibikeshop.com
Allt har funkat bra, åkte även över dit en gång jag hade vägarna förbi Orlando och snacka lite, blev erbjuden att låna en hoj för att dra med ut att köra lite på kvällen med de som jobbade där + lite kompisar. Inget som du gynnas av för att du beställer grejjer därifrån, men det jag beställt därifrån har alltid vart klanderfritt. Det har även grejjer från Polen vart som polare beställt. Detta trots Polens oförtjänta dåliga rykte, så va inte rädd för Polen även fast det är billigt. De kanske inte lånar ut hojjar till kunder de inte känner men vad vet jag, jag har aldrig vart i Polen.
Färdiga pickuper finns det vad jag sett konstigt nog ingen som säljer till 600rr. eller så konstigt är det inte, det är inte så svårt som jag fick det att låta att modifiera sin egen.

Det mesta verkar vara rätt lätt att få tag på. Vad ska man tänka på när man ska dra bakbromsen till styret? Läste någonstans att man kan koppla in den till fotbroms oket, men att det inte var alls lika bra. Verkar vara en lätt lösning men ger det en dålig broms så är det ju meningslöst. Är det svårt att dra dit ett extra ok på skivan?

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back