Stunt på ej moddade sporthojar efterlyses

Mouse

Nasare
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
RSV4 Factory
Tyvärr :död så missade jag stuntarrangemanget i helgen som var.
Men jag undrar:
Går det inte att ha en gren där hojarna ej får vara modifierade. Det sitter ju typ drev a´la LP-skiva på cyklarna... diverse quickshifters, tumbromsar och tail/wheeliebars på cyklarna.
Jag säger inte att det är fusk, för de som kör är enormt säkra, men jag efterlyser ändå helt originalcyklar med förare som stuntar.... exempelvis max 150 hk minst 175 kg med original drev och bromsar. jag är faktiskt mer impade av de som kör så.... jag kan ju vara störd i huvudet också, men då har jag frågat i allafall.

Jag säger bara Arto Nykvist! :yoparty (säkert felstavat)

Mouse skrev:
Tyvärr :död så missade jag stuntarrangemanget i helgen som var.
Men jag undrar:
Går det inte att ha en gren där hojarna ej får vara modifierade. Det sitter ju typ drev a´la LP-skiva på cyklarna... diverse quickshifters, tumbromsar och tail/wheeliebars på cyklarna.
Jag säger inte att det är fusk, för de som kör är enormt säkra, men jag efterlyser ändå helt originalcyklar med förare som stuntar.... exempelvis max 150 hk minst 175 kg med original drev och bromsar. jag är faktiskt mer impade av de som kör så.... jag kan ju vara störd i huvudet också, men då har jag frågat i allafall.

Jag säger bara Arto Nykvist! :yoparty (säkert felstavat)

Fördelen med större drev e ju att man får ner farten betydligt!!!
Orginaldrev=högre fart=farligare om man krashar!!!!
Men visst det finns folk som kör "nästan orginal"...

.../Yoshi

Det är inte lättare med störredrev!
Det som blir lättare är att göra wheelies i gångfart utan att få motorstopp pga för låga varv.
Stort drev möjligör också stunts som highchair tolvor utan tumbroms pga den kraftigare motorbromsen.

Tommy skrev:
Det är inte lättare med störredrev!
Det som blir lättare är att göra wheelies i gångfart utan att få motorstopp pga för låga varv.
Stort drev möjligör också stunts som highchair tolvor utan tumbroms pga den kraftigare motorbromsen.

jag har förstått allt detta, men det är ju det som är grejen.... det är svårare, jag har sett Sune sätta tolvor i ganska så hög hastighet... så vissa kan det med hjälp av fotbroms...ej motorbroms. Jag är usel så ni inte tror att jag utmanar någon...

Mouse skrev:
jag har förstått allt detta, men det är ju det som är grejen.... det är svårare, jag har sett Sune sätta tolvor i ganska så hög hastighet... så vissa kan det med hjälp av fotbroms...ej motorbroms. Jag är usel så ni inte tror att jag utmanar någon...

"Alla" använder bakbromsen.
Jag har 43 drev bak på min 954a (42 är orginal).
Inga problem att göra 12or i varken hög eller låg fart.
Därimot finns det tendenser till att motorn ska dö när man kör väldigt långsamt på bakhjulet vilket är mindre roligt så jag har beställt ett 52 drev.
På en 600cc är drevningen inte lika viktig, pga att varvet är oftast betydligt högre med en 600cc i samma hastighet som på en 1000cc.
Därav håller skiten inte på att dö när det går långsamt.

Stunt utan wheeliebar/rail fungerar väl men hojen går sönder och väldigt många stunts blir omöjliga att utföra så att man inte skulle "få" modifiera hojen med en sådan är bara dumt.

Tommy skrev:
Stunt utan wheeliebar/rail fungerar väl men hojen går sönder och väldigt många stunts blir omöjliga att utföra så att man inte skulle "få" modifiera hojen med en sådan är bara dumt.

Jag vet inte om frågan är förstådd. Jag sa aldrig att de skulle tas bort utan mer att en del tävlingar kanske kunde ha en "originalgren" med. som ett extra inslag.

P@trik skrev:
Du kan nog räkna bort cirkel wheelien också,men visst det finns säker dom som kan köra ruggit bra originaldrevat också.

Allas våran jompa har i stort sett originaldrevat!!

Håller med lite faktiskt!! även om jag har allt som du räknade upp!!

Finns en lirare i usa som heter joe brown som vinner tävlingar o är en av dom bästa i usa o hans 929 är helt standard förutom en craschbur!!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph