Stulen Zx12r -00 i sthlm

Speedoo

Speedoo
Gick med
23 Sep 2010
Hoj
2000, Kawasaki, ZX12r
Natten mot torsdag 23/9 10 blev hojen stulen från Roslagstull.
Det var en silverfärgad Zx12r ninja årsmodell 00 med reg nr:.
Vita stripes på fälgarna och små skrapmärken på hö kåpa.

Ingen ensits-cuts då den ligger hemma som ett surt minne om vad som brukade vara mitt.

Tips eller dylikt maila/PMa mig eller ring polisen.

Bifogat

• zx12r.jpg
    zx12r.jpg
    88 KB · Visningar: 410
Last edited:
Så jäkla surt. Lider med dig.

Kan tyvärr inte hjälpa till här nerifrån. Men håller tummarna.

Lider med dig. Ska hålla ögonen öppna! Såna hojar ska få vara i fred..

Hej.

Jag bor i närheten av dej och har flera ggr sett din hoj stå på den lilla (cykel)parkeringen precis in till vänster framför höghuset som ligger på roslagstullsbacken, iom att jag passerar där dagligen.
Så gjorde jag även i onsdags kväll.

Jag passerade din hoj cirka kl. 22-22.30 och då stod det en snubbe där med full mc-mudering (svart/vitt racingställ med mönstrad svart/grå/vit hjälm) var en ganska lång snubbe, runt 1.90 cm och välbyggd.

Men han stod med ryggen emot mej så jag såg aldrig hans ansikte, så utseende och ålder kunde jag knappast avgöra.
Eller det kanske bara var du själv som stod där just då när jag passera?? :va:)

Tänkte iaf inte mer än att det var ägaren till hojen helt enkelt när jag passerade och att han måste precis ha kommit hem igen sent då på kvällen efter nån ondagsrepa.
Det enda jag reagerade lite på var att han bara stod där och väntade brevid hojen, och att motorn var igång under tiden.
Precis som om han väntade på att hojen skulle bli varm för att snarare åka iväg nånstans, snarare än att han precis hade kommit hem.

Så när jag forsatte att passera tänkte jag att han istället måste vara på väg ut för att köra en repa, och tyckte att det va lite väl sent att ut och hojja så pass, men vem är jag att döma?

När jag idag igen passerade 'din' uppfart såg jag din lapp angående stölden som skett under natten, och jag hoppas innerligt att det var dej jag såg igår kväll och inte tjuven...

PS. Jag har min hoj parkerad i närheten och för bara 2-3 veckor sen hade nån nyfiken själ (kanske samma person?) tagit bort mitt kapell fr hojen för att kolla närmare på den, för att sedan slänga på det igen slarvigt och felvänt dessutom.
Liksom why bother, fattar de inte att jag märker att det plötsligt är helt felvänt? :confused:
Så har de dessutom väldigt lägligt också passat på att sno mitt skivbromslås som låg (bara i några få dagar) gömt under hojen och kapellet pga att jag inte kunde hitta nycklarna till låset just då. :huvet När jag några dagar senare hittat nycklarna till låset och skulle låsa fast det i bromsskivan, upptäckte jag att nån varit där och pillat på både kapell och även snott mitt lås. :va
Det verkar som om nån vill inte att jag ska kunna låsa hojen iaf.:gnissla

Så jag har sovit jättebra den senaste tiden efter detta, really. :död

Hoppas att min info kan va till nån hjälp och att det löser sig.

Så jag har sovit jättebra den senaste tiden efter detta, really. :död

Hoppas att min info kan va till nån hjälp och att det löser sig.[/QUOTE]

Dunderhonung, tack för dina iaktagelser. Det är mig du sett, jag stack iväg en sväng just vid den tiden, fixade med mp3 innan avgång. Hade samma dag haft hojen för service och byta däck. Otroligt.

Köp feta lås är väl allt jag kan säga och ta de åtgärder du kan, de kommer chacka den annars brother. Definitivt larm!!
Dyrgripen har sentimentalt värde, inte bara för den spec. reg bevis med 308 km/h :).

tack er andra för lidelserna, detta suger.

Dunderhonung, tack för dina iaktagelser. Det är mig du sett, jag stack iväg en sväng just vid den tiden, fixade med mp3 innan avgång. Hade samma dag haft hojen för service och byta däck. Otroligt.

Köp feta lås är väl allt jag kan säga och ta de åtgärder du kan, de kommer chacka den annars brother. Definitivt larm!!
Dyrgripen har sentimentalt värde, inte bara för den spec. reg bevis med 308 km/h :).

Jo, ja blev helt supernojjig efter jag sett din lapp, därför var ja uppe i stort sätt hela natten igår och kommer nog va det inatt också av rädsla av att nån tafsar på min hoj. :gnissla
Överväger starkt garage faktiskt nu i vinter när sådant här händer även i så här lugna kvarter. :död

Nu kanske jag låter misstänksam, men av nyfikenhet var lagade du hojjen?

Last edited:
PS. Jag har min hoj parkerad i närheten och för bara 2-3 veckor sen hade nån nyfiken själ (kanske samma person?) tagit bort mitt kapell fr hojen för att kolla närmare på den, för att sedan slänga på det igen slarvigt och felvänt dessutom.

Har min ZX12R inlåst i flerbilsgarage, och för första gången hade någon lyft av kapellet och satt på det väldigt slarvig där halva cykeln syntes. Bor iofs i Malmö.
Slump?

Ok killar, tur i oturen men hojen har blivit funnen KRASHAD!

Surt sa räven, kostar att fixa men man får väl se det som chansen att göra den "unik". Packet har bla. smällt framdäck och fälg och gått omkull, ner på sidan med efterföljande skador och "lämnat" den?. Gick ju inte att köra vidare får man en känsla av.
*snipp*
Nån som vet nåt om detta sätt? Killen på verkstaden kände inte riktigt till hur de gått tillväga nämligen. Har det kunnat göras under en timme på natten eller måste den in på en verkstad först och lyfts in i en skåpbil el. dylikt.

Verkstaden gjorde ett jättebra jobb, finns inget som talar för att d har nåt med detta att göra.

Hej

Editera gärna bort det här!

Hoppas du får ha skönheten i fred i fortsättningen nu då!
Förbannade j.vla pack : DÖÖ

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...