STULEN: Yamaha WR450F-06 Märsta/sthlm

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
STULEN: Yamaha WR450F-06 Märsta/sthlm Tid och utrustning uppdat.

Då var det min hoj som stod näst i kön att bli stulen..... finner inte ord till hur förbannad jag är....

Märsta ute på landsbygden. 08/2-09/2 mellan 04:30 - 06:45
Yamaha
WR450F - 06
regnr: XLC 843

Tråkigt nog inga bilder, men hojen var 10tim ny.
Plexiglasskiva framför lyset med två alufästen.
Nytt Pro Taper högbockat fatbar
Styröverfallsadapters fatknobby eller liknande text infräst i dom.
Nya Polisport blåa handtagsskydd
Gummisladd upp till styret för hjälmljus med två vanliga röda rundstift ( urkopplat helljus på knarren )
Dubbdäck, michelin fram och bridgestone (tror jag) bak.
Skrapmärke på framskärmen efter vurpa.
CRD Hasplåt
Yamaha orginal kylarskydd

Dom måste vetat om att det fanns en enduro att hämta här iom att detta är på landet och vad jag nu snabbt på morgonen kunde se så saknas inget annat, tom min mekpall är kvar.
Dom har vridit ner en 500W strålkastare som lyser ner mot huset så att den lyser rätt ner i backen. Sedan har dom brutit upp träportarna med kofot eller liknane och släpat ut knarren ur garaget. Sedan har dom lyft bakhjulet en bit för ljudet från dubben antar jag och sedan släpat den vidare till ngt transportmedel. ca 50m har dom släpat hojen till transport.
Hoppas jag ALDRIG får reda på vem/vilka det är... Mad
//Tobbe

Last edited:
låter som insider jobb från säljaren skulle genast ta ett snack med den personen till å börja med

precis.
du har förmodligen träffat tjuven eller uppdragsgivaren.

jag blir såååå sur..ska hålla ögonen öppna. Borde vara skottpengar på somliga :kulspruta

låter som insider jobb från säljaren skulle genast ta ett snack med den personen till å börja med

Tror knappast firman från nässjö beställer hem hojar från märsta.
Men att jag förmodligen hittar svinet i den krets av folk jag träffat är uppenbart... knappt jag vill veta...

Har precis pratat med poliserna som kom och kollade, dom ska skicka hit tekniker och titta på det.
//Tobbe

Har precis pratat med poliserna som kom och kollade, dom ska skicka hit tekniker och titta på det.
//Tobbe

Oj, jag trodde att det var rutin vid mc-stölder att bara skriva rapport. Trevligt om lite energi läggs på spaning också.

Surt med hojen, hoppas du får tillbaks den i samma skick som den försvann.

Du har inte kört nånstans där nån har sett regnr på hoj eller bil och sedan letat upp var du bor. Vet att det var nå ligister här omkring som åkte runt på tävlingar och kollade regnr och sen åkte och snodde hojen.

Det är ju det som är det udda, jag har knappt varit utanför garaget med den. Enda chansen till det är att ngn åkt förbi på grusvägen och kollat in att det stått en enduro på gården.... Antagligen har det gått till på detta viset.
Hur som helst så är det för jävla trist....
//Tobbe

Lägg ut en efterlysning på www.enduromx.com och www.soe.se om du inte har gjort det redan.
Soe folket åker ju mycket runt arlanda/märsta.
Poke

Lägg ut en efterlysning på www.enduromx.com och www.soe.se om du inte har gjort det redan.
Soe folket åker ju mycket runt arlanda/märsta.
Poke

På soe ligger samma inlägg som detta.
På enduromx väntar jag att bli reggad, vilket verkar ta en jäkla tid :gnissla
Jag är rädd för att jag inte kommer se min kära hoj mer, men man vet ju inte. Tjuvpack är ju sällan dom mest begåvade i samhället.
//Tobbe

Trist som fan,,

Yrke låssmed.
Måste bara fråga. Hur va Mc´n låst inne i garaget? Låst med kätting? Fastlåst i nånting? Ett eller två lås på garageporten?

Hur jävla trist det än är så måste vi börja låsa våra saker så vi tvingar bovarna att ta till vinklekap/hydralik för att komma åt våra värdesaker.

Jobbar i centrala sthlm o ser i våra garage "olåsta" HD o fina Sporthojar stå. Med "olåst" menar jag skivbromslås eller likn.

Man Måste Använda ankare.Nått som gör att hojen inte går att flytta bara genom att lyfta. Ställ hojen med kedja eller 11 skivbromslås på 2 skatebords o rulla iväg,ja då är ju hojen olåst.

Vinkelkap låter mycket. Det är det enda vi har som är på vår sida. Annars ligger alla fördelar hos dom andra som vill ta våra saker.

Surt som satan. Hör av dig om du vill ha hjälp med att låsa din mc när den förhoppningsvis kommer tillbaka.

Lycka till! /H

Yrke låssmed.
Måste bara fråga. Hur va Mc´n låst inne i garaget? Låst med kätting? Fastlåst i nånting? Ett eller två lås på garageporten?

Hur jävla trist det än är så måste vi börja låsa våra saker så vi tvingar bovarna att ta till vinklekap/hydralik för att komma åt våra värdesaker.

Jobbar i centrala sthlm o ser i våra garage "olåsta" HD o fina Sporthojar stå. Med "olåst" menar jag skivbromslås eller likn.

Man Måste Använda ankare.Nått som gör att hojen inte går att flytta bara genom att lyfta. Ställ hojen med kedja eller 11 skivbromslås på 2 skatebords o rulla iväg,ja då är ju hojen olåst.

Vinkelkap låter mycket. Det är det enda vi har som är på vår sida. Annars ligger alla fördelar hos dom andra som vill ta våra saker.

Surt som satan. Hör av dig om du vill ha hjälp med att låsa din mc när den förhoppningsvis kommer tillbaka.

Lycka till! /H
Garageporten låst med ett lås, ingen bom. Det hade vi inte hunnit fixa, var på g att sätta bom för porten.
Hojen låst med styrlås och kätting, inte hunnit fixa ankare i golvet SUCK...
Så det var bara för dom att bryta upp porten och bära bakhjulet och in i transport. Men åtgärder kommer vidtagas tro mig, har redan installerat ett enkelt tyst larm som larmar i kåken. Även om inget av större värde finns i garaget längre.
Portarna ( dubbelportar ) ska vi bygga om i morgon, låsning kommer lösas på flera sätt för att förlänga bryttiden. Larm med varsel till mobil samt nere i bostadshuset kommer installeras. Just nu som sagt, en enklare form av väckningsvarsel om garaget forceras igen.
Vi kommer att bygga om portarna med både brytskydd vid gångjärn och bladspringa. Allt kommer byggas i matrial som tar tid/låter illa att forcera.
Eventuell ny knarr kommer att låsas fast i flera ankare i golv/byggnadsdelar i den byggnad som den kommer förvaras. Eventuellt, för att jag inte bestämt mig om jag ska fortsätta med enduro eller inte.
Tack för erbjudandet, inte omöjligt att jag hör av mig för konsultation.
//Tobbe

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...