Stulen Triumph Street Triple R

Fredde71

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2010
Hoj
Street Triple R-11
Stulen ur låst garage i Salem någon gång mellan 25-27 April.
Årsmodell 2010
Reg nr : CGY 623
Svart med guldfärgade fälgar.
Arrow low boy system och mini spegel,rensad bakdel, flyscreen och belly.

Snälla om ni ser något ring och tipsa polisen, eller skicka mig ett mejl.

Fredde.

Bifogat

• IMG_1007.jpg
    IMG_1007.jpg
    251.2 KB · Visningar: 232
  • IMG_1008.jpg
    IMG_1008.jpg
    244.6 KB · Visningar: 292
Extremt många trajjor som stulits i Sthlmsområdet denna vår, är det ett gäng kriminella anglofiler eller har trajjor taskig/ingen startspärr? :va

Trajjan har täningslås ju!
och är grymt eftertraktade av de söm inte äger en:hihi

Har du redan köpt en ny..?
Det står att du har en -11:ans S3R under avataren..:va

Köpt sent 2010.
Årsmodell 2011
Orkar f...n inte redigera första posten nu.

Last edited:
Startspärr eller inte så känns det som ett beställningsjobb.
Det finns ingen möjlighet att veta vilket garage som är mitt och jag har inte kört en meter i år. Någon, troligtvis boende i samma område eller polare till någon i samma garagelänga har sett den. Har flera mopeder däck o.s.v i samma länga men det är orört, endast hojen har varit av intresse.
Inte ett märke på garageporten, inga märken på lås, inga spår efter kapat lås, inga släpmärken.
Verkar som att de tagit sig in på något sätt och bara burit ut hojen och stängt dörren efter sig.

Tråkigt att läsa! Håller ögonen öppna ifall buset skulle vara lokalt och köra lokalt.

Hur ser grannarnas portar ut, brytmärken? Ser ut som om det är fritt mellan bilplatserna i längan.

Inga brytmärken i portarna har kollat, men 2st portar var olåsta.
Det är en garagelänga som är öppen mellan platserna.
Har tagit ett snack med ägarna till garagen och den ena är helt säker på att hans port varit låst, de använder garaget som förråd till sina sommar möbler och har inte varit inne sedan förra hösten.
Den andra ägaren vet ingenting om något alls.
Det lustiga är att just den killens kompisar från Södertälje uttryckte sitt gillande för hojen förra året, med den roliga kommentaren från ena killens tjej, "Ta den svennen törs inte göra nåt i alla fall"
Hojen har stått i mina föräldrars garage över vintern och vi körde över den i täckt släp för ca 3 veckor sen.
Jag jobbar i Södertälje och har en hel del polare som är både svenskar och syrianer som frågar runt nu om någon hört nåt.
Det bästa vore om den hittades så försäkrings bolaget kan ta ställning snabbt till ersättning eller ny hoj, annars får jag vänta 2-4 veckor innan de ens börjar titta på ärendet.
Det är så jävla surt då jag köpte denna spritt ny med precis de tillbehören, färg o.s.v som jag föll för när jag letade hoj.
Hann bara med första servicen och drygt 300mil innan den blev stulen.

Det bästa vore om den hittades så försäkrings bolaget kan ta ställning snabbt till ersättning eller ny hoj, annars får jag vänta 2-4 veckor innan de ens börjar titta på ärendet.
Det är så jävla surt då jag köpte denna spritt ny med precis de tillbehören, färg o.s.v som jag föll för när jag letade hoj.
Hann bara med första servicen och drygt 300mil innan den blev stulen.

Lider med dig. Min hoj är just nu i beslag hos polisen. Snubben dom tog på hojen hävdar att han köpt den vilket betyder två månaders utredning och eventuellt rättegång. IF kan inte göra ett piss förrän beslaget är hävt...då ska den in på verkstad för att se om det blir reparation eller lösen....jag lär inte få något beslut förrän i slutet av juli, början av augusti. Hade varit bättre om den aldrig återfunnits...då hade jag fått lösen eller ny hoj nästa vecka.
Man får fan mord i sinnet.

Hoppas det löser sig snabbare för dig!

Jaha nu börjar problemet med f-bolaget.
Hojen har inte hittats och nu har ett skaderegleringsbud dimpit ner i brevlådan.
Värderingen som gjorts ger mig knappast en chans att köpa en likvärdig hoj.
Värdet på en street triple R som gått drygt 300 mil och utrustad för nästan 18000kr med kvitton och bilder på allt blev 67000kr - 5000kr i självrisk.
Ett rent skambud anser jag och tänker inte acceptera det, så får väl se vad som händer.

Jaha nu börjar problemet med f-bolaget.
Hojen har inte hittats och nu har ett skaderegleringsbud dimpit ner i brevlådan.
Värderingen som gjorts ger mig knappast en chans att köpa en likvärdig hoj.
Värdet på en street triple R som gått drygt 300 mil och utrustad för nästan 18000kr med kvitton och bilder på allt blev 67000kr - 5000kr i självrisk.
Ett rent skambud anser jag och tänker inte acceptera det, så får väl se vad som händer.

Helt sjukt! Varför betala försäkring isåfall???
Får man fråga vilket f-bolag du har så man inte blir kund där.

Vänd dig till svenska handelskammaren. De kan göra en opartisk värdering och skulle de värdera högre än de 67´du fått från IF så är det Sv.Handels bud som gäller. Kan dock kosta en peng, beroende på vilket F.bolag man har.

Är uttagen sent 2010 så den räknas som inte som 2011 har jag fått klart för mig fast att triumph sålde den som en 2011, ungefär som att firmorna säljer ex Tiger 800 som årsmodell 2013 nu.
Det som retar mig lite med utrustningen är att det står i villkoren att utrustning som seriemässigt fanns tillgängligt ska ersättas. Jag beställde ju hojen med utrustningen på ny från Triumph.
Den övriga utrustningen för 4000kr kan jag ta att de inte vill lämna ersättning för.

En ny kostar 89000 men kan väl endå tycka att 67 var lite i underkant då man faktist inte kan hjälpa att klåfingerfolket snor den.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla