Stulen Svart -04 KTM 640 Motard URD780

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Hoj
ca 8
*lägger denna även här inne då fler läser*

Japp, nu har någon :dummer inte kunnat hålla fingrarna i styr och gjort
inbrott... Hojen som blev stulen vara en svart -04 KTM 640 Supermotard - URD780.
Det är den helsvarta med lackade kåpor som bara står KTM på kylarvingen
i orange. Hojen har ett SXC effektsystem med något upptagen mynning.
Orange KTM styrändstyngder sitter monterat. Bra igenkänning är ett litet
skrapmärke på toppen av lyskåpan. Ett slitet Pilot Road Däck bak...

Hojen blev stulen mellan Linköping och Motala inlåst i garage. Passa era
pärlor...
Säljs inom kort KTM -04 delar på blocket eller liknande kan man börja
fundera...

* Helsvart med lackade kåpor med orange KTM på kylarvingen/tanken
* KTM SXC avgasrör något upptagen mynning
* Orange styrändstyngder
Regnr: URD780 Färg: SVART
Fabrikat: K.T.M. 640 SuperMotard
Årsmodell: 2004

Tackar vänligast för hjälp och tips !!

Kollegor, se till och bulta era hojar i backen, lås ordentligt och installera larm
och GPS sändare. Det är så fruktansvärt tråkigt, och att sen slåss med
försäkringsbolag som helst inte vill betala en spänn...

mvh
L

Last edited:
Fy fan vilka apor.. ska kedja fast min i betongolvet nu :(
Fan att folk inte kan hålkla fingrarna i sty. ska hålal utkik efter den Legion :tummenupp

Mina hojar sitter förankrade i golvet med ABUS-kättingar. Hjälper dock föga om dom har en kap med sig. Ett tips är att se till att det inte går att få ström någonstans i garaget.

Japp, och diverse mer skadliga kontraptioner hamnar nu i garaget.
Undrar om dessa personer inser att de gjort inbrott hos Gudfadern :mad: ...

Mina hojar sitter förankrade i golvet med ABUS-kättingar. Hjälper dock föga om dom har en kap med sig. Ett tips är att se till att det inte går att få ström någonstans i garaget.

Last edited:
håller kollen med älgstudsarn här, brukar åka en jevla massa stulet här o vid min skola som har kommit långt utanför stan:dummer

Fy fan vilka apor.. ska kedja fast min i betongolvet nu :(
Fan att folk inte kan hålkla fingrarna i sty. ska hålal utkik efter den Legion :tummenupp

en bra start men de räcker tyvärr inte. en kompis blev av med sin i låst garage abuskedjor nergjutna i betongolvet två skivbromslås o styrlås... bakom en bil som dom flyttade, kapade en bom över en dörr antagligen flytande kväve eller väte eller vad de nu e dom använder o krossade kedjan. med närliggande villor..
allt detta för en xt660x värd ca 55000 (då)...

även ledsen för din del legionrider

Last edited:
Det är ju fan märkligt att ett GPS system inte tagits fram av försäkringsbolagen. Ett system som inte går att få bort utan att kapa ramen. Då skulle dom tjäna kosing = lägre premie.....javisst ja det skiter väl dom i. Bara bonusarna betalas ut. Nåja. Ett ordentligt larm sätter de flesta tjuvar i skräck. mc tjuvar....burn motherfuckers , burn!!!!

en bra start men de räcker tyvärr inte. en kompis blev av med sin i låst garage abuskedjor nergjutna i betongolvet två skivbromslås o styrlås... bakom en bil som dom flyttade, kapade en bom över en dörr antagligen flytande kväve eller väte eller vad de nu e dom använder o krossade kedjan. med närliggande villor..
allt detta för en xt660x värd ca 55000 (då)...

även ledsen för din del legionrider

Det där lät nästan som att dom förtjänade den, helt sjukt hur kalla dom är.

Och eftersom lagen uppdenbarligen inte räcker till utan låter detta klienté komma undan, och man får heller inte plocka sin egen hoj om man hittar den... Blir det således dags att tänja själv till bristningsgränsen...

Systemet är fint ni...

Det är ju fan märkligt att ett GPS system inte tagits fram av försäkringsbolagen. Ett system som inte går att få bort utan att kapa ramen. Då skulle dom tjäna kosing = lägre premie.....javisst ja det skiter väl dom i. Bara bonusarna betalas ut. Nåja. Ett ordentligt larm sätter de flesta tjuvar i skräck. mc tjuvar....burn motherfuckers , burn!!!!

Last edited:
jag har själv minerat hela garaget och stallt alla hojar i garderoben! Fick plocka delar av katten häromdagen men det får man ta!, Safety First!

Har satt ut mina män på span här i motala iaf legion! Vi ska ta dom!..

Många tack!
Fetaste larm med minut-utryckning installerat... Värt pengen bara för att...
In kommer man alltid men det blir jävligt svårt att jobba med 120dB i nacken och väktarbilar några minuter bort...

Har även hört en del information gällande hojen nu... Benknäckarparty bör planeras...

Vi kan nog räkna med att det finns en och annan crook/spanare här inne på SH...

jag har själv minerat hela garaget och stallt alla hojar i garderoben! Fick plocka delar av katten häromdagen men det får man ta!, Safety First!

Har satt ut mina män på span här i motala iaf legion! Vi ska ta dom!..

Last edited:
Har du fått Pippi ??? :-)
Vad menar du ? Å vad menar du med spanare ?

:) hmm ja, man får nog det när någon jefvel är inne och rotar på ens ägor... Man blir ju tråkigt nog så insnöad i denna fråga när det händer ...

Jag menar någon som kanske sett/hört något ...

Och jag menar att det finns folk som nyttjar dagens infomationsteknik för att reka efter potentiella stöldobjekt, säkert även här ...

Har du fått Pippi ??? :-)
Vad menar du ? Å vad menar du med spanare ?

Last edited:
Trist att bli av med hojen... blev av med min WR för drygt en vecka sen, 2 dagar senare försvann grannens KTM trots att ja varnat honom... inte mycket att göra mer än att låsa fast hojen så gott det går. Önskar att jag hade haft en GPS sändare gömd nånstans på hojen... :huvet

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti