Stulen R1:a

drtoby

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
För tillfället KTM 450 EXC
Min R1:a -03 blev stulen tidigt i morse den 22 september. Regnummer TZA120

Hade lagt ut den för försäljning på blocket, har en teori om att tjuvarna har hittat den där och spårat upp adress. Måste ha varit förberett och antingen så har släp eller lastbil använts. Fan vad lack jag blir..............Åt helvete med dessa jävla idioter, jag hoppas verkligen att jag får tag i dem som gjort detta

Japp, utanför Höganäs....

Lägger ut mitt telnummer ifall ngn hör ngt 0735 45 00 95

/Tobbe

Bifogat

• IMGP1880.JPG
    IMGP1880.JPG
    118.1 KB · Visningar: 204
  • IMGP1881.JPG
    IMGP1881.JPG
    111.8 KB · Visningar: 150
  • IMGP1883.JPG
    IMGP1883.JPG
    124.7 KB · Visningar: 117
En liten fråga av rent intresse bara, har inte de där cyklarna immobilizer? Samt larm som standard?

Skulle jag ha en båge värd 50k+ skulle jag mer än säkert installera ett larm. Och säkerligen någon annan otrevlig överraskning till eventuella bovar.

Farbrorn skrev:
En liten fråga av rent intresse bara, har inte de där cyklarna immobilizer? Samt larm som standard?

Skulle jag ha en båge värd 50k+ skulle jag mer än säkert installera ett larm. Och säkerligen någon annan otrevlig överraskning till eventuella bovar.
Immobilizer kom på R1-04 tror jag....Larm är det inte många hojar som har standard....

varken immobilizer el larm. Larm hade säkert hjälpt. Nästa hoj kommer jag definitivt att utrusta med larm och namntaggar. Men, men, det är lätt att vara efterklok. Man undrar verkligen var hojarna försvinner. Utomlands, eller i delar på blocket? Eller beställningsjobb? Fan, det måste bli stopp på alla dessa stölder av sporthojar.

drtoby skrev:
Hade lagt ut den för försäljning på blocket, har en teori om att tjuvarna har hittat den där och spårat upp adress.

Trist att hojen blivit stulen, jag håller ögonen öppna.

Hur har dom spårat den via blocket ?
reg.nr syns ej & söker man på ditt mobilnummer så bor du i luleå.

har du skylt på ?
har någon följt efter när du kört hem ?

[EDIT: såg ditt hem.nr nu] :huvet
// Henke

ja, det är isf hemnumret som avslöjat min adress. Jag satte på orginalskylten för ett par dagar sedan (blev stoppad för ett par veckor sedan och åkte på en flygande kontroll). Innan dess hade jag en mindre synlig miniskylt...samt miniblinkers som jag även var tvungen att byta...
Efterbesiktigade hojen igår! Borde ha väntat....
Tror dock inte att ngn följt efter, men visst, ngn kan ju ha sett skylten.

samt miniblinkers som jag även var tvungen att byta...
Vad var felet med dina miniblinkers?

Låter väldigt likt vad min kusin blev utsatt för. Hade också sin r1:a -04 till försäljning på blocket i somras och några dagar efter det var någon och "tittade" på den var den väck. Hade nästa spårlöst brutit upp garaget och med största säkerhet lastat upp den på släp eller skåpbil. Han hade den i Lerberget (Höganäs).

drtoby skrev:

Hade lagt ut den för försäljning på blocket, har en teori om att tjuvarna har hittat den där och spårat upp adress. Måste ha varit förberett och antingen så har släp eller lastbil använts. Fan vad lack jag blir..............Åt helvete med dessa jävla idioter, jag hoppas verkligen att jag får tag i dem som gjort detta

Det har varit riktigt många stölder och inte bara i Stockholm, det jag vill veta är:

1. Hur var cykeln låst.
2. Vilket/vilka lås
3. Vart stog cykeln (typ i ett garage eller på gatan)

Jag har ställt frågan till många men jag får inget riktigt svar tillbaka. Med risk för att stjäla tråden lite, jag tor nämligen att ibland så låser inte folk cyklarna ordentligt. Det vore kul o veta hur folk gör för att säkra sina cyklar från Adnan idioter.

/C

Mina miniblinkers var ej e-märkta vilket de tydligen måste vara. Dessutom var placeringen ej uppskattad.

Hojen var låst med styrlåset och med abus skivbromslås.
Den stog under ett valv, in mot gården. Inte bästa placeringen, jag vet. Brukar ha den hos föräldrarna i deras garage, men inte alltid...
En kätting fastsurrad i hojen och ett cementblock vore bra. Övervakningskamera vore också bra.....

drtoby skrev:
Mina miniblinkers var ej e-märkta vilket de tydligen måste vara. Dessutom var placeringen ej uppskattad.

Hojen var låst med styrlåset och med abus skivbromslås.
Den stog under ett valv, in mot gården. Inte bästa placeringen, jag vet. Brukar ha den hos föräldrarna i deras garage, men inte alltid...
En kätting fastsurrad i hojen och ett cementblock vore bra. Övervakningskamera vore också bra.....

Kätting och cementblock är nog inte dum ide, det hindrar lite mer, speciellt när cykeln står utomhus. Maybe next time..

Canoli skrev:
Kätting och cementblock är nog inte dum ide, det hindrar lite mer, speciellt när cykeln står utomhus. Maybe next time..

Well, hade jag haft eget garage hade det nog blivit strömförande bur med kontaktdonen mellan bur & cementgolvet så att inte idioterna klipper strömmen. Kanske funkar :3freak

Canoli skrev:
Det har varit riktigt många stölder och inte bara i Stockholm, det jag vill veta är:
1. Hur var cykeln låst.
2. Vilket/vilka lås
3. Vart stog cykeln (typ i ett garage eller på gatan)
/C
:fakta Starta en egen tråd om det!!! :7peta

drtoby skrev:

Hade lagt ut den för försäljning på blocket, har en teori om att tjuvarna har hittat den där och spårat upp adress. Måste ha varit förberett och antingen så har släp eller lastbil använts. Fan vad lack jag blir..............
Tråkigt att höra, Tobbe! Hänter allt för ofta...
Låter helt klart som ett beställningsjobb och tyvärr är den nog ute ur landet redan. :mad:
Been there... :huvet

Jag lider med dig :huvet Jag har nyligen blivit bestulen på min hoj! Det har gått snart 2 månader å inte fått pengar än!!

[- sNaIjK -] skrev:
Well, hade jag haft eget garage hade det nog blivit strömförande bur med kontaktdonen mellan bur & cementgolvet så att inte idioterna klipper strömmen. Kanske funkar :3freak

Räcker nog med att låsa garaget, speciellt när det finns puckon som bara låser me styrlås. Varför messa med ett garage när man kan enkelt stjäla en annan? :huvet

Är de ute efter just din hoj så spelar det ingen roll om du har låst in den i polishuset.
:brinnerup

Som sagt tråkigt med hojen..
:död

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...