Brorsan körde mig till jobbet imorse vid 06.15 typ. Då står min scooter (avställd, avmonterad frontkåpa) där den har stått avställd hela vintern. Vid 10 nångång får jag ett mess av brorsan som frågar om jag vet vart scootern är. Den står inte längre på sin plats. Jag hoppades på att det vart nån arg granne som hade flyttat den lite, men när jag kom hem precis så ligger inga arga brev eller liknande i brevinkastet. Går ner och tittar i garaget men ingen scooter. 
Det är lite skrapmärken i golvet efter stödet och det ligger någon liten avbruten metallbit där den har stått.
Vad gör jag nu? Lapp på garagedörren som frågar om någon har sett något? Ringer jag polisen? Ringer jag försäkringsbolaget? Har aldrig blivit bestulen på något så jag har ingen aning om hur man gör.
Hjälp tack!

Det är lite skrapmärken i golvet efter stödet och det ligger någon liten avbruten metallbit där den har stått.
Vad gör jag nu? Lapp på garagedörren som frågar om någon har sett något? Ringer jag polisen? Ringer jag försäkringsbolaget? Har aldrig blivit bestulen på något så jag har ingen aning om hur man gör.

Hjälp tack!