Stulen motorcykel. Vad gör jag nu?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Brorsan körde mig till jobbet imorse vid 06.15 typ. Då står min scooter (avställd, avmonterad frontkåpa) där den har stått avställd hela vintern. Vid 10 nångång får jag ett mess av brorsan som frågar om jag vet vart scootern är. Den står inte längre på sin plats. Jag hoppades på att det vart nån arg granne som hade flyttat den lite, men när jag kom hem precis så ligger inga arga brev eller liknande i brevinkastet. Går ner och tittar i garaget men ingen scooter. :(

Det är lite skrapmärken i golvet efter stödet och det ligger någon liten avbruten metallbit där den har stått.

Vad gör jag nu? Lapp på garagedörren som frågar om någon har sett något? Ringer jag polisen? Ringer jag försäkringsbolaget? Har aldrig blivit bestulen på något så jag har ingen aning om hur man gör. :(

Hjälp tack! :)

Du ringer först polisen och gör en anmälan. Tel nr. 114 14.
Sedan ringer du försäkringsbolaget som du har tecknat garageförsäkring el. dyl hos.
Sedan kan du lägga ut en "stulet" annons på blocket, jag fick 10 svar på vart min snodda enduro kunde vara, och 3 av dessa gällde samma område. Jag hittade den aldrig men det fanns i all fall en chans.

Jag vill inte att den ska vara stulen.. :(

Men visst. Låter väl som om den är det. Finns inte i garaget och inga lappar så antar att den är borta. Fan att folk inte kan hålla sig till sina egna saker. Men att stjäla en kinesscooter på morgonen ur ett garage i ett område där det rör sig mycket folk.. Det känns bara så jäkla dumt och onödigt! *morr*

Vad säger man till polisen och försäkringsbolaget då? Antar att det kan vara bra att leta upp registreringsbeviset?

Men visst. Låter väl som om den är det. Finns inte i garaget och inga lappar så antar att den är borta. Fan att folk inte kan hålla sig till sina egna saker. Men att stjäla en kinesscooter på morgonen ur ett garage i ett område där det rör sig mycket folk.. Det känns bara så jäkla dumt och onödigt! *morr*

Vad säger man till polisen och försäkringsbolaget då? Antar att det kan vara bra att leta upp registreringsbeviset?

Är du allvarlig? eller sitter du bara o hittar på för att nån ska svara på nån av alla dina trådar?

Köp en mc nu istället som du tjatat om sen 2007, när du nu blivit av med kinesen.

Antar att du inte e så gammal..

De e väl bara ringa polis/försäkringsbolag...
Kanske mamma eller pappa kan hjälpa dig... :rolleyes:

Är du allvarlig? eller sitter du bara o hittar på för att nån ska svara på nån av alla dina trådar?

Köp en mc nu istället som du tjatat om sen 2007, när du nu blivit av med kinesen.

Usch. Nu blev det nästan pinsamt här.. :P
Men det är bara tre år. Nackdelen är att jag tror att det är sådär köptvångsgrej på försäkringen. att jag måste köpa ett likvärdigt fordon. Som jag inte är så pepp på.. Eller det kanske kan vara hoj i allmänhet? Hm. Dags att ringa försäkringsbolaget och polisen nu.

Och trevligt att någon håller ögonen på en. Då kanske jag ska chilla lite med att starta nya trådar om att köpa hoj. *rodnar lite*

Antar att du inte e så gammal..

De e väl bara ringa polis/försäkringsbolag...
Kanske mamma eller pappa kan hjälpa dig... :rolleyes:

Jag är 25 år gammal. Eller ung.. Det beror på vad man jämför med.

Last edited:
25 år gammal och kan inte tänka själv? kanske dax att flytta från mammsen å pappsen eller be dem ringa och säga att din moppe är stulen..

Jag är 25 år gammal. Eller ung.. Det beror på vad man jämför med.

Jag jämför nog med en 25 åring som klarar av att stöldanmäla sin moppe själv, utan att rådfråga på ett forum först....

Fast jag ska inte säga för mycket. du kanske e en samhallare..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT