Stulen Kawasaki H2 från Bike Trollhättan

Världen är full av svinaktiga människor....:mad:

En tidsfråga bara innan man får lämna fingeravtryck när man skriver kontraktet på den nya hojen.

Känns konstigt att personen ställde upp på bild så glatt när han kapat någons id och vet att det kommer att upptäckas.
Men det är väl någon som lever "livets hårda skola" #thuglife och inte tänker på sånt. :dummer
Fast kommer han ju åka i alla fall.

Känns konstigt att personen ställde upp på bild så glatt när han kapat någons id och vet att det kommer att upptäckas.
Men det är väl någon som lever "livets hårda skola" #thuglife och inte tänker på sånt. :dummer
Fast kommer han ju åka i alla fall.
Om det nu inte råkar vara rikspuckot Agaton som tänkt åka på hojen så är nog både han och hojen kanske redan i Baltikum? Eller så har han fått (bra?) betalt för att stå i mål medan hojen är på väg åt annat håll.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Om det nu inte råkar vara rikspuckot Agaton som tänkt åka på hojen så är nog både han och hojen kanske redan i Baltikum? Eller så har han fått (bra?) betalt för att stå i mål medan hojen är på väg åt annat håll.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Vi kan väl utgå från att han visste vad han gjorde och när dom hittar honom är nog hojen borta och kön hos kronofogden är redan lång.

Möjligen borde värdet på hojen rimligtvis vara så pass högt att fängelse är aktuellt men även på den punkten kan det vara så att han redan har samlat ihop en massa värre brott och då hamnar det här under strafflindringen.

Följaktligen behöver han inte bry sig om att han blir igenkänd.

Last edited:
Skitsurt och ett straff "favela-style" är vad han förtjänar.

Men! *Dan Eliasson-mode "on"*

Han har ju jävligt bra smak. Det är mycket jag skulle kunna stå ut med om jag kunde lägga vantarna på en H2:a... Och jag vill tro att det är lite slarvigt av butiken att göra en så dålig koll på en köpare. Eller sket man i vilket för att försäkringen täcker?

Undrar hur lång tid det tar innan ärendet är avslutat hos polisen med "Inget spaningsuppslag" eller vad det nu heter.
Att man har foton på tjuven har vid butiksstölder inte lett till något annat än avslutat. I brist på namnet.
Enda chansen är att någon känner igen bedragaren.
Och att han är nybörjare ! :D
För är han "välkänd" så är det stor chans ärendet läggs ner likafullt. Påverkar inte straffet.
6 procent var personuppklarningsprocenten för bedrägerier (2016)
https://www.bra.se/brott-och-statistik/statistik-utifran-brottstyper/bedragerier-och-ekobrott.html

Och antalet lagförda för bedrägerier har minskat från 3242 personer 2008 sedan till 1885 personer 2016 ! :dummer
Samtidigt har antalet anmälda bedrägerier fördubblats från 98000 2008 till 208000 2017 ! :D

Last edited:
Åker han fast så åker Löven till häktet och säger rösta på mig så fixar jag ut dig

Nu är det väl så att Löven (s), Lööf (c), Thor (kd), Björklund (l), Kristersson (m) och Lövin och Fridolin (mp) samt Sjöstedt (v) är helt eniga i fråga om Kriminalpolitik så det blir kö på häktet.

Last edited:
Jag trodde att det var standard med en GPS puck på hojen vid sådana provkörningar?
Kanske bara är jag men känns som att det hade varit värt besväret att installera en sådan på ett svårupptäck ställe

Jag trodde att det var standard med en GPS puck på hojen vid sådana provkörningar?
Kanske bara är jag men känns som att det hade varit värt besväret att installera en sådan på ett svårupptäck ställe

Men var det provkörning ? Bedragaren hade väl "köpt" H2:an !
Och affären bekräftas av Bike och Bedragare med handskakningen på fotot !

Last edited:
Hur kom bedragaren över alla uppgifter, var det via facebook, där folk gladeligen skriver om allt i sitt liv.
Eller var det bedragarens kompis som beställde H2:än ?

Hur kom bedragaren över alla uppgifter, var det via facebook, där folk gladeligen skriver om allt i sitt liv.
Eller var det bedragarens kompis som beställde H2:än ?

I många fall kan man komma över en identitet genom att vittja brevlådor eller soptunnor.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph