Stulen: Husaberg fs650e -06 XNY189

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Min Husa stals ur bussen i Njursta/Upplands Väsby någon gång mellan 22.00 14/9 och 18.00 15/9!

När den togs var den utrustad med svarta offroadfälgar (18/21") och blandat blå och svart plast utan dekaler, svarta slitna barkbusters, dubbelsystem SR Racing och hasplåt, framskärm enduro i svart. Michelin T63 bak, Trelleborg fram.

Regnr XNY 189
Ramnummer VBKHUA4096M797520
Kännetecken:
  • blå slangar till förgasaren
  • dubbla pipor på avgassystemet
  • omsvetsad och vriden piggyback till bakdämparen
  • uppflyttat batteri med grova kablar (den ena blå)
  • fläkt på kylaren, avbrutet fäste till kylflänsar/tuta på höger sida av ramen,
  • speciallösning på kraschpuckar under fotpinnarna i form av fastsvetsade stoser som lackats svarta och vita kraschpuckar i HDPE med M8-bult.

Man stal även mina två reservdelslådor, alla verktyg, min crosspall med hydrauldämpning och all min utrustning som låg i bilen, men det är ju inget speciellt så det är svårt att kolla.

Det här är min ögonsten, de kunde ha stulit vad som helst utom den här hojen och jag hade inte reagerat så mycket, men nu j-r... :mad:

Det är inte troligt att någon har sett något, men bussen är en matt, röd Citroen Jumper -98 som stod inbackad mot ett skogsparti på Prästgårdsallén, så man har gått in och tagit ut hojen genom sidodörren.

073-821 46 79 Veronica

Bifogat

• P9130382.JPG
    P9130382.JPG
    113 KB · Visningar: 235
Last edited:
Ohh Nooo!! :(

Jävla idioter som inte kan hålla fingrarna i styr. :mad:
Min och Mindrapers Husor som blev stulna för 1,5 år sedan hittades aldrig, inte ett endaste litet spår...
Hoppas ditt försäkringsbolag har förståelse vilken specialmaskin med extra ALLT som faktiskt blivit stulen så du får en skälig ersättning.

Lider med dig (och vet hur det känns)

kram

issi

Tack, Issi! Nu vet jag precis hur du/ni kände. Är väl inte så troligt att jag får ersättning för allt, men jag håller på att lista nu. *suck* Bara slirkoppling och avgassystem är närmare 25 000...

Såg att du ska sälja din lilla 450 nu.

:krama

Nämen vafan :mad:

Så jädra otroligt tråkigt :(

Ingen husa stulen från mig men en R6a rök ur garaget för några år sen.
Ingen stor idé att hoppas massor men det finns ju en chans iaf.

Tack, Issi! Nu vet jag precis hur du/ni kände. Är väl inte så troligt att jag får ersättning för allt, men jag håller på att lista nu. *suck* Bara slirkoppling och avgassystem är närmare 25 000...

Såg att du ska sälja din lilla 450 nu.

:krama

joo... dags att sälja Elvis,
jag har kört den 1 gång sedan supermotolägret i Valborg så det är inte så mycket att hurra för...
Sugen?? jag kan slänga med slirkopplingen och en uppsättning rosa flames! :tungan

/issi

Nämen vafan :mad:

Så jädra otroligt tråkigt :(

Ingen husa stulen från mig men en R6a rök ur garaget för några år sen.
Ingen stor idé att hoppas massor men det finns ju en chans iaf.
I det här fallet känns det som det är bättre borta, än misshandlad som gäller. :(

joo... dags att sälja Elvis,
jag har kört den 1 gång sedan supermotolägret i Valborg så det är inte så mycket att hurra för...
Sugen?? jag kan slänga med slirkopplingen och en uppsättning rosa flames! :tungan

/issi
Kanske, beror på om jag faller för nya 450:n eller inte. Hade ju planerat att köpa en 450 enduro oavsett... :) Min slirkoppling försvann med hojen. *muttrar*

Tråkigt Yasha, jävla skit helt enkelt.:mad:

Lider med dig, och hoppas att det löser sig.
Verktyg,utrustning och extragrejer på hojen blir en förlust och det är bara att hoppas att du får någorlunda skälig ersättning.

Tråkigt Yasha, jävla skit helt enkelt.:mad:

Lider med dig, och hoppas att det löser sig.
Verktyg,utrustning och extragrejer på hojen blir en förlust och det är bara att hoppas att du får någorlunda skälig ersättning.

/Jari

Last edited:
Förjävligt :(
Vet inte vad jag hade tagit mig till om de hade snott min hoj...
De hade väl fått bura in mig på zoo eller något. :(

Förjävligt :(
Vet inte vad jag hade tagit mig till om de hade snott min hoj...
De hade väl fått bura in mig på zoo eller något. :(
Jo du... jag hade inte blivit ens hälften så upprörd om de hade snott Gixxern, Husan har jag lagt ner mycket tid, kärlek och pengar i. :gnissla Jag hoppas de j-vlarna får det straff de förtjänar. :mad:

Själv har jag ägnat mer eller mindre hela dagen åt att lista allt som har försvunnit. Det går f-n inte att komma ihåg allt... :huvet

Annons på blocket

I Onsdags v51 kom det ut en annons på blocket på en husaberg 650 06a för 24k, skit billigt tyckte jag så jag kollade upp annonsen. Det visade sig vara en 97as 400cc ombyggd med delar från en 06. När jag frågade om kvitto på delarna tystnade annonsören helt och hållet. Nu är annonsen borta och det enda jag har kvar egentligen är en hotmailadress + att jag vet att annonsen var från heby enligt det postnummer som blocket hade.

Vet inte om det kan var till någon hjälp... Killen kanske sålde hojen till nån annan och därför inte hörde av sig mer. Kanske hade han kvitto osv. Men det är ju inte ovanligt att stulna hojar slaktas på delar.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla