STULEN: Honda VTR Firestorm -01, mörkblå metallic, på Södermalm Sthlm 3/9 -09

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Min Honda VTR -01, mörkblå metallic, reg.nr. SHH285, stals från hojparkeringen på Malmgårdsvägen 53 på Södermalm Sthlm natten mellan (troligtvis) 3:e eller 4:e september.
Hojen var låst med både skivbromslås och styrlås, larmad och med svart kapell över sig. Inte ens kapellet ligger kvar på gatan, vilket tyder på att en van el. motsv. använts vid stölden.

Hojen är som sagt mörkblå(metallic), utrustad med kraschpuckar, stomppads, hugger i kolfiberlook, Spyball-larm och NYA(extra :() ISR-skivor fram(ej med på bilden).

Bifogat

• HondaVTR_01.JPG
    HondaVTR_01.JPG
    211.4 KB · Visningar: 104
Last edited:
Jag tror den som börjar sälja ett larm som möjliggör fjärrutlösning via mobilnätet och GPS kopplad till en handgranat jämte batteriet skulle göra sig en förmögenhet... :näsblod
...det skulle kosta några hojar men stölderna skulle minska dramatiskt !!!

Lider med dig - hoppas att den kommer fram snart !
:krama

Bodde själv på Bondegatan under ett gäng år och hade hojen på gatan.
Var ständigt nervös för att nån skulle sno den eller plocka delar men fan ja klarade mig.
Förstår att de känns galet surt att bli av med den.
Har du någon ordentlig försäkring?

Det borde ju inte vara så sabla komplicerat att fixa en GPS sändare som sitter i ramen på motorcykeln, som går på batteri och är kopplat till generatorn. När GPSen kopplar upp sig varje minut lr så när cykeln inte är igång och kollar om den har flyttat sig ifrån sig utsprungliga pos och larmar om den har det. Sen som extra bonus ska man kunna fjärrlåsa frambromsen om cykeln blir stulen alt att dom låser sig över 150km/h om du vill.

Har funderat ett tag på den lösningen, borde inte alls vara så svårt att fixa (allt förutom bromsarna )

Fan vad trist, lider med dig.

Du har inte lust att skriva ut regnumret? Lite lättare att identifiera rätt hoj då också... inte för att det kryllar av mörkblå VTR:er men ändå.

Kommer självfallet hålla utkik här i norrort.

Jag tror den som börjar sälja ett larm som möjliggör fjärrutlösning via mobilnätet och GPS kopplad till en handgranat jämte batteriet skulle göra sig en förmögenhet... :näsblod
...det skulle kosta några hojar men stölderna skulle minska dramatiskt !!!

Lider med dig - hoppas att den kommer fram snart !
:krama

Det finns... Nästa vecka har jag mer info om dem och kommer att börja sälja dem :) :krama

Bodde själv på Bondegatan under ett gäng år och hade hojen på gatan.
Var ständigt nervös för att nån skulle sno den eller plocka delar men fan ja klarade mig.
Förstår att de känns galet surt att bli av med den.
Har du någon ordentlig försäkring?

Har haft den på gatan hela säsongen utan problem, ingen som ens tittat åt hojen. Men så igår när jag skulle kolla till den så var den puts, väck...
Hade tidigare garageplats, men pga flytt och den ekonomiska aspekten så gav jag upp denna. Känns extra surt en dag som denna. Men det är, som alltid, lätt att vara efterklok... :huvet
Har halvförsäkring hos If, så ngt borde man ju kunna få ut iaf. Hoppas på det iaf! :)

@ Krister: Självklart ska jag lägga ut regnumret: SHH 285. Det försvann liksom i min upprördhet över stölden. :rodnar

Uppdaterat det första inlägget med det nu också!

@ Pippi: Låter bra med det nya larmet! Är det med handgranat och låsning av frambromsen då, eller? ;)

Tack alla för de uppmuntrande orden, det värmer!

Kanon med regnumret, då jag själv åker VTR så brukar man ju alltid kolla till en extra gång när man ser ett "syskon". :)

Angående larm så är det ganska trist men sant att de har inte så mycket nytta om de kommer med lastbil/skåpbil och plockar in hojen och sen drar iväg. Då kan de i lugn och ro i nån verkstad demontera det mesta... eller t.o.m i skåpbilen om det är så.

Ja, man tittar ju alltid lite extra då man ser en kompis av/med samma modell, en själsfrände. :)

Nej, själva sirenen från larmet gör väl varken till eller från, speciellt inte om skurkarna bara drar förbi och slänger in hojen i en bil.
Då är nog den elektroniska startspärren, som iaf Spyball-larmet har(och "nya" Honda-modeller för den delen också), och själva vetskapen om att det sitter ett larm monterat på hojen mer avskräckande. Men även detta hjälper ju föga vid en "drive by", tyvärr...

Angående larm så är det ganska trist men sant att de har inte så mycket nytta om de kommer med lastbil/skåpbil och plockar in hojen och sen drar iväg. Då kan de i lugn och ro i nån verkstad demontera det mesta... eller t.o.m i skåpbilen om det är så.

Tror de som "mekar" kommer bli mäkta loooooomhörda när man drar av granaten på Pippi´s larm...
:hihi:hihi:hihi:hördu

Kanske läge för "gruppköp" om bara Swedie kan se mellan fingrarna... :D

PS.
Pippi, du levererar väl med en extra granat så man kan prova larmet hemma på frun´s Mazda combi... kan knappt bärga mig... faan va förvånad hon ska bli :brinnerup :6surkart

:banana :banana :banana

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...