Stulen hoj, eller olycka? Heberg, söder om Falkenberg!

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Åkte "the old course" (Gamla E6) från Halmstad mot Falkenberg strax före 17:00.
När jag närmade mig Hebergsmöbler i god fart (Strax söder om Laxbutiken) fick jag kraftigt utslag på snutradarn, (bromsad ner 50 km/h, eller så) och ja där stod en målad bil + civilPassaten. Mycket folk som stod och diskuterade med polisen och ute på åkern låg en gul hoj (Troligen en sporthoj). Ingen verkade skadad (ingen ambulans) utan fick mer intrycket att hojen blivit slängd ute på fältet (stulen?) Någon som vet mer? Någon broder som saknar sin gula hoj?

Såg detta också när vi åkte förbi, silvrig passat (Är det fortfarande FSN006 eller finns det fler ?) och polisbil + ca 10 pers - Bilarna stod på rad på högersidan (åkte från Falkenberg mot Halmstad)
Blev inte klok på vad som hänt då jag inte såg någon cykel.

Tackar för infon - Inte något om detta på http://www.polisen.se/Halland/Aktuellt/Handelser/ heller vilket verkar lite konstigt.

www.civilbilar.se - Sida som kan vara bra att veta om förresten.

Last edited:
Ska kolla regnumret, ser den ofta i stan! Nyansen gråare än silvrig och tonade rutor, 4-hjulsdrift ovh V6:a!
Såg inte heller hojen först, men sen såg jag den ligga cirka 25 meter ut på "åkern" (halvmeterhögt grönt gräs). Gul och såg ut att ha helkåpa, men kan ha varit halv. Kan ha varit en Ducati, eller kanske en Triumph...?

Håller med föregående talare.. vafasen har du för grejer med snutradar ? :7peta

Inga inlägg gällande radarvarnare mm tack. Olagligt och mot SH regler. :fakta

Inte för att vara spydig men SHs regler säger: "SH uppmanar inte till brott, men är samtidigt ingen brottsbekämparmyndighet!"

Genom att diskutera något olagligt uppmanar man inte till brott, ungefär som att diskutera vart SMCs gräns borde gå för extrema beteenden. Om man använder tolkningen du ger skulle det innebära att ingen får yttra att gränsen borde gå över 30km/h för fort för det kan då tolkas som att uppmuntra till brott då det som kanske bekant kan leda till fängelse att köra 30km/h för fort.

Du får gärna utveckla vad det är som går emot SHs-regler i diskussionen, här eller i PM, skulle vara intressant.
Har nämligen sett detta på andra forum och jag menar att reglerna tolkas fel då det inte finns något allmänt förbud i Sverige mot att man inte får diskutera olagliga saker.

Håller med föregående talare.. vafasen har du för grejer med snutradar ? :7peta
Kan mest beskriva det som ett sjätte sinne! :)

Sökt lite på nätet idag men inte hittat något om denna händelse.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti