Stulen Fireblade -04

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
Honda VTR1000F 2003
Min kompis Honda Fireblade -04 Svart/Grå Reg nr uxf 404 vart stulen i Saltsjö-Boo natten mellan den 10-11 mars 2006.

Om Ni sett eller hört något så PM:a eller maila så vidarebefodrar jag.

Tack för hjälpen!

Fan så less man blir!!! Hoppas att dom jävlarna kör ihjäl sig!

Om jag ser eller hör nått så pm:ar jag.

Skit

Fy F*n vad jag blir trött på dessa stölder av hojar. Blev själv av med min hoj förra året. :mad:

Men fort in med alla handlingar till försäkringsbolaget och sedan så är det bara att hålla tummarna att dom antingen hittar hojen inom en månad eller att man erhåller ersättning från försäkringsbolaget efter en månad. För det sämsta allternativet är att man står hojlös när säsongen drar i gång.

Publicera lite bilder på den stulna hojen i div. forum. Ju fler ögon som håller korpluggarna öppna ju större sanolikhet att någon får syn på den.

En hoj som blir stulen under vintern är antingen inlåst i en lada, sönderplockad i molekyler eller på väg i en container. D.v.s. den syns nog inte till direkt på vägarna. Enda möjligheten är att det är gamla bekanta :fatta! till farbror blå. D.v.s. dom har ibland lite koll på vilka lador som stöldgods hamnar i som är påväg någon stans.

Hoppas du får tillbaka hojen i gott skick

Trist som fan.

Fråga,,hur stod den när den vart stulen? Jag är låssmed o vill hävda att man kan låsa sin hoj så den blir kvar. OM tjuven inte har tillgång till NIKE hydralik eller vinkelkap,,(NIKEN är ju svår att äga,Vinkelkap låter massa)

Finns ju så många sätt att få fast hojen.

Hoppas det löser sig så han får tillbaka hojen innan sommaren börjar.

Min R1-04 försvann förra sommaren. forfarande inte återfunnen. surt som fan.. lider med dej. :4skrika

Surt.. Blev av med min hoj förra sommarn :mad:

Bilder!!!
Några speciella kännemärken på hojen/delar??

Håller ögonen öppna...! Kolla Blocket, mycket stula delar som säljs där...

HAYABUSAHENKE skrev:
Trist som fan.

Fråga,,hur stod den när den vart stulen? Jag är låssmed o vill hävda att man kan låsa sin hoj så den blir kvar. OM tjuven inte har tillgång till NIKE hydralik eller vinkelkap,,(NIKEN är ju svår att äga,Vinkelkap låter massa)

Har nu några specialartips, eller är det fetaste kättingen (fast i ngt) med bra lås samt bromsskive lås eller har du fler bra tips? :rolleyes:

Hmm, har funderat på att fixa larm, kanske hjälper lite. Hur fungerar det, är det lätt att kapa sladdar/få det sluta tjuta snabbt etc? Är det värt investeringen?

Vet bara att den stod i garage med enl. försäkringsbolagets anvisade antal godkända lås.

HAYABUSAHENKE skrev:
Trist som fan.

Hoppas det löser sig så han får tillbaka hojen innan sommaren börjar.

heke skrev:
Har nu några specialartips, eller är det fetaste kättingen (fast i ngt) med bra lås samt bromsskive lås eller har du fler bra tips? :rolleyes:

Hmm, har funderat på att fixa larm, kanske hjälper lite. Hur fungerar det, är det lätt att kapa sladdar/få det sluta tjuta snabbt etc? Är det värt investeringen?

Beställde ett larm i dag. 500 spänn!!! Hoppas det blir bra...och gör det inte det var det ju bara en femhundring som låg och skräpade :tungan

http://www.alarmera.se/scooterlarm.htm

HAYABUSAHENKE skrev:

Skriv hur man gör!

General E skrev:
Skriv hur man gör!

Ok,såhär ser jag på det. En hoj Måste sitta fast,inte lite,utan mycke.Är man två så e d ju bara att lyfta bort hojen. Sitter det ett skivbromslås så saknas det bara en skatebord under framdäcket så rullar den så vackert så.

SÅ första saken att inskaffa är ett "ankare" Helst nåt man gjuter fast i betong, annars nån typ som man skruvar fast i betonggolvet.
Skruvar man fast den så sitter den som satan om man gör det på rätt sätt.

Härdad klass 3 kätting från Abus med tillhörande Klass 3 h-lås.
Vi lägger ju alla ned rätt stor summa på mc,KK,utrustning FÖRSÄKRING så varför inte lägga 5lax extra på att verkligen få ha hojen ifred?

Om hojen tvingas stå ute så fråga fastighetsägaren om då får skruva ett beslag i väggen alt i marken. Nån betongtrapp liknande.

Ett beslag som ja nämner kostar ca 800 kr inte mycke tycker ja.

Hur mycket kostar ett larm? Jag har haft spyball på alla mina hojar. Dom snor ju hellre en mc utan larm om dom kan välja,o det kan dom oftast.
Dom "springer" ju inte på din hoj o bara snor den.. dom söker o letar,kollar annonser mm.

Bor ni i sthlm så kan ja komma o kolla om ni har problem. Hoppas dom går att lösa.

Nån med spec frågor?

/ Mvh H

usch vill inte tänka på sommaren o vad min stackars mc skall stå. jag har en bilparkering med en vägg till höger, ett stål-staket framför och en annan bil till vänster (jag står som i ett hörn)
Frågan är om man ska låta bilen sticka ut en halv meter, ha hojen framför o kedja fast den i stålräcket, då kommer INGEN åt den alls, utan att lyfta på saken....

får väl offra att backa ut bilen varje gång jag ska ha hojjen, låta den bara stå ute i det fria känns inte roligt.

Hoppas cbr:en kommer tillbaks! (fattar inte vilkenn koll människor har på våra prylar egentligen!!)

morecore skrev:
usch vill inte tänka på sommaren o vad min stackars mc skall stå. jag har en bilparkering med en vägg till höger, ett stål-staket framför och en annan bil till vänster (jag står som i ett hörn)
Frågan är om man ska låta bilen sticka ut en halv meter, ha hojen framför o kedja fast den i stålräcket, då kommer INGEN åt den alls, utan att lyfta på saken....

får väl offra att backa ut bilen varje gång jag ska ha hojjen, låta den bara stå ute i det fria känns inte roligt.

Hoppas cbr:en kommer tillbaks! (fattar inte vilkenn koll människor har på våra prylar egentligen!!)

Japp, så skulle jag gjort. Hellre det än att gå utan hoj.

Mogge70 skrev:
Min kompis Honda Fireblade -04 Svart/Grå Reg nr uxf 404 vart stulen i Saltsjö-Boo natten mellan den 10-11 mars 2006.

Om Ni sett eller hört något så PM:a eller maila så vidarebefodrar jag.

Tack för hjälpen!

Grymt tråkigt att höra, hoppas den återfinns i perfekt skick med tjuvar i mindre perfekt skick.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back